نحوه ی زندگی اکتسابی برای سالمندان دارنده ی گروه خون A

مطلب را به اشتراک بگذارید

نکات زیر از کتاب “زندگی مناسب بر اساس گروه خون” نوشته دکتر آدامو و ترجمه آلینا برخورداریان، برای ساختن یک زندگی سالم و داشتن عمری طولانی برای گروه خونی O انتخاب شده است. شما می توانید با تهیه این کتاب به مطالعه بیشتر در خصوص ساختن یک زندگی سالم و داشتن عمری طولانی برای خود و والدینتان بپردازید.

وضعیت گروه خون A به طوری است که در سنین بالا دچار مشکلات زیادی می شوند. البتّه تمام این مشکلات می تواند با تکنیک های درست حل شود. به موارد زیر توجه فرمایید:

• در افراد دارنده گروه خون A میزان اسید معده پایین است. در سالمندان این میزان به مقدار بیست درصد کاهش می یابد. بسیار مهم است که رژیم غذایی خاص برای گروه خونی A را دنبال نمایید تا میزان اسید معده خود را متعادل نگه دارید و به هضم هر چه بهتر کمک نمایید. از نوشیدنی های گازدار بپرهیزید.

• مشکلات خواب و کم خوابی در سنین بالا بیشتر می شود. پیروی از یک برنامه ی مشخّص خواب، دشوار می گردد. میزان مصرف ویتامین ۱۲ را افزایش دهید و یا از مکمل ملاتونین استفاده کنید.

• پس از سن شصت سالگی حس بویایی کمتر و در برخی مواقع کاملا از بین می رود. حس بویایی نقش اساسی در حس چشایی دارد. حس بویایی و چشایی هر دو در ترشح آنزیم های هضم نقش اساسی دارند. دربرخی مواقع به علّت کاسته شدن این دو حس، اشتهای این افراد کم شده و یا دربرخی از سالمندان این گروه منجر به کم خوری زیاد می شود. همچنین تشخیص ندادن بوها می تواند خطرناک باشد زیرا شناسایی غذاهای فاسد را دشوار می کند و به علّت ضعیف شدن سیستم ایمنی بدن به ویژه در سالمندان این گروه، می تواند منجر به عفونت های باکتریایی گردد. 

• استرس بالا و ترشح کورتیزول زیاد می تواند منجر به پوکی استخوان شود. روزانه به ورزش های آرامبخش و کششی بپردازید. کورتیزول بالا رابطه ی مستقیم با بیماری آلزایمر و فراموشی و حواس پرتی دارد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *