سبوس چند غله

سبوس چند غله

مطلب را به اشتراک بگذارید

سبوس چند غله چیست؟ خواص سبوس برنج، سبوس گندم، سبوس جو و جو دوسر چیست؟

سبوس برنج چگونه باعث کاهش وزن می شود؟ تفاوت سبوس جو دوسر و جودوسر در چیست؟

همه چیز را درباره سبوس ها در این مطلب به شما خواهیم گفت.

با ما تا آخر مطلب همراه باشید.

سبوس چند غله

مفهوم سبوس چند غله چیست؟

غلات، همانند گندم، برنج و انواع جو، شامل سه لایه خوراکی هستند: سبوس، دانه و جوانه. سبوس، لایه سخت بیرونی است که در هنگام تصفیه جدا می شود، تا به دانه بافت نرم تری بدهد و نیز ماندگاری بیشتری داشته باشد.

سبوس-چند-غله-OAB

خواص سبوس چند غله:

سبوس ها (Brans) سرشار از مواد مغذی، مخصوصا” فیبر هستند که سلامت شما را تضمین می کنند و از بیماری های مزمن پیشگیری می کنند. سبوس ها سرشار از فیبر، آنتی اکسیدان ها، ویتامین ها و مواد معدنی نیز هستند.

فواید سبوس گندم:

سبوس گندم، حاوی مقدار زیادی فیبر نامحلول است، که حجم مدفوع را افزایش داده و به حرکت سریع آنها در معده و روده کمک می کند. همچنین شامل فیبر پروبیوتیک است و رشد بیفیدو باکتریوم (باکتری های سالم موجود در روده) را افزایش می دهد. به همین دلیل سبوس گندم، سلامت گوارش شما را تضمین می کند و از ابتلا به بیماری های قلبی، سرطان روده بزرگ و اختلالات متابولیک مانند دیابت جلوگیری می کند.

فواید سبوس برنج:

یکی از فواید سبوس چند غله، داشتن سبوس برنج است. این محتوی سبوس برنج است که برای پوست و مو بسیار عالی است.

روغن سبوس برنج نه تنها رطوبت پوست و موی سر را حفظ می کند، بلکه بوسیله محتوی بالای ویتامینهای B و E، باعث تقویت موی سر نیز می گردد.

خواص عصاره سبوس برنج:

عصاره سبوس برنج، با تشکیل یک لایه بر روی پوست، بعد از شست و شو، از خشک شدن پوست جلوگیری کرده و اینگونه از پوست محافظت می کند. روشن کردن و صاف کردن پوست، از دیگر خواص این روغن است. برای ساخت کرم های پوستی، جهت رفع خشکی پوست و ترک خوردگی سرآرنج، زانو ها، پاشنه پا، دست ها و نقاط دیگر بدن، از عصاره طبیعی سبوس برنج استفاده می کنند.

خواص سبوس جو و جو دوسر:

سبوس چند غله به دلیل داشتن جو و جو دوسر، حائز اهمیت است. زیرا هنگامی که سبوس جو دوسر مصرف می شود و وارد دستگاه گوارش می شود، فیبر محلول آن، آب را جذب کرده و یک ماده ژل مانند را تشکیل می دهد و باعث ایجاد احساس سیری می شود. همچنین سرشار از  بتاگلوکان، (نوعی فیبر محلول) است، که به کاهش سطح کلسترول و پیشگیری از بیماری های قلبی مرتبط اند.

سبوس جو دوسر برای کاهش وزن مفید است:

در سبوس چند غله، فیبر موجود در جو و جو دوسر، سرعت هضم و جذب غذا را کاهش داده، پس حس گرسنگی را به تأخیر می اندازد. در نتیجه، شما، کالری کمتری را مصرف کرده و لاغر خواهید شد.

تفاوت بین سبوس جو دوسر و جو دوسر چیست؟

سبوس جو دوسر حدود ۵۰ درصد، حاوی فیبر بیشتری نسبت به جو دوسر می باشد و باعث کاهش کلسترول و کمک به هضم می شود. همچنین حاوی پروتئین، کلسیم، آهن، تیامین، فسفر، ریبوفلاوین، منیزیم و روی بیشتری است.

طریقه مصرف سبوس چند غله:

 سبوس چند غله را می توانید به انواع غذا ها، مافین ها، اسموتی ها، غلات داغ، بیسکویت ها و  پنکیک ها اضافه کنید. انواع سبوس ها را می توانید از مغازه ها یا حتی بصورت آنلاین خریداری کنید.

 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *