کوکی پرک کینوا

مطلب را به اشتراک بگذارید

کوکی پرک کینوا :

 

پرک کینوا ………… ۵۰۰ گرم

روغن زیتون ……….. ۱۴۰ گرم

تخم مرغ ……………..۴  عدد

 پودر دارچین ………..۳ قاشق غذا خوری ( به دل خواه )

آب …………………. یک لیوان

شکر قهوه ای ……….۱۵۰ گرم

خلال بادام …………..۵۰ گرم

طرز تهیه

ابتدا در ظرفی ، پرک کینوا را با شکر قهوه ای و پودر دارچین به خوبی مخلوط کنید ، سپس روغن زیتون را به آرامی اضافه کرده و هم بزنید تا مخلوط یک دست شود، سپس تخم مرغ ها را شکسته ودر یک ظرف ریخته. دانه ی چیا را در یک لیوان آب ولرم ریخته و به مدت ۵ دقیقه هم بزنید تا ژله ای شود و آن را به ظرف تخم مرغ اضافه کنید و مخلوط کنید . سپس این مخلوط را به پرک که قبلا آماده کرده اید به آرامی اضافه کنید  و مخلوط کنید تا یک خمیر سفت و یک دست  به وجود آید و سپس خلال بادام را به آن اضافه کنید و مخلوط کنید.

سپس سینی فر را با روغن زیتون چرب کنید و از خمیر به دست آمده قطعه های کوچک به اندازه توپ پینگ پونگ جدا کنید و کمی آنرا تخت کنید و در سینی کنارهم قرار دهید . و درجه فر را در ۲۲۰ درجه تنظیم کنید بعد از این که فر کاملا گرم شد برد سینی را درون فر  قرار دهید و به مدت ۲۰ دقیقه بپزید و آن را کنترل کنید که به میزان دل خواه بپزد پس از سرد شدن از خوردن این کوکی سلامتی لذت ببرید

نکته: در تهیه این کوکی جوش شیرین  و بکینگ پودر استفاده نشده و کاملا طبیعی است !

نکته: اگر می خواهید از تخم مرغ استفاده نکنید می توانید از دانه ی چیا به میزان  ۱۰۰ گرم استفاده کنید و میزان آب را دو برار کنید!

نکته: از زنجبیل ، وانیل و دارچین هم می توانید استفاده کنید!

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *