چین و چروک پوست

مطلب را به اشتراک بگذارید

چین و چروک پوست

در زیر به معرفی عواملی می پردازیم که موجب چروک پوست می شوند.

پوست چرب، چروک کم

افرادی که از پوست چرب و آکنه رنج می برند باید بدانند که در سن بالا چروک کمتری خواهند داشت زیرا زمانی که پوست چرب است رطوبت خود را حفظ کرده و باعث جلوگیری از ایجاد چین و چروک می شود.

خنده یا اخم باعث چروک می شود

افرادی که پوست خشک دارند زمانی که زیاد اخم می کنند خطوط روی پوست زیاد شده و باعث چین و چروک می شود اما مزیت پوست چرب این است که رطوبت بین خطوط نفوذ کرده و مانع چروک شدن پوست می شود.

تغییر حالت خوابیدن به جلوگیری از چین و چروک کمک می کند

مطالعات نشان داده است به حالت تقریبا نشسته خوابیدن برای جلوگیری از چروک پوست موثر است اما این روش بسیار سخت است و نمی توان برای دراز مدت از این روش استفاده کرد.

کاهش چین و چروک با نوشیدن ۸ لیوان آب در روز

نوشیدن آب باعث مرطوب ماندن پوست می شود که باعث می شود فرد چین وچروک نداشته باشد. کسانی که کم آبی دارند پوست خشکی دارند و در سنین بالا دچار چین و چروک بیشتری خواهند شد.

افراد لاغر چین و چروک بیشتری دارند

پس از رژیم غذایی و کاهش وزن پوست فرد دچار چین و چروک می شود البته این امر برای افراد با سن بالاتر بیشتر صدق می کند. رژیم غذایی ممکن است پوست فرد را نسبت به نور آفتاب نیز حساس کند.

برخی کرم های معتبر باعث کاهش چین و چروک می شود

کرم خوب یکی از بهترین روش هایی است که باعث رفع چین و چروک می شود. یک کرم خوب باید دارای SPF مناسب باشد و همچنین یک کرم شب مناسب نیز به کاهش چین و چروک کمک می کند.

دوری از آفتاب

اگر رفت و آمد فرد زیر نور آفتاب زیاد باشد پوست بیشتر در معرض سوختگی قرار دارد بنابراین حتما باید از کرم ضد آفتاب با SPF  بالا استفاده کند تا مانع از چین و چروک پوست شود.

چین و چروک پوست بیشتر مواقع ارثی می باشد

نور آفتاب، سیگار کشیدن و برخی عوامل ژنتیکی باعث چین و چروک می شود حال آنکه اگر عضوی از خانواده مخصوصاً مادر دچار چین و چروک نباشد فرزندش نیز پوست بهتری خواهد داشت. پیشنهاد می شود کسانی که پوست صاف دارند نیز همچنان با استفاده از کرم ضد آفتاب از پوست خود محافظت کنند.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *