خواص بی نظیر جینسینگ برای پوست

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص بی نظیر جینسینگ برای پوست

جینسینگ علاوه بر خواصی که برای سلامتی فرد دارد برای پوست نیز مفید است. امروزه جینسینگ یا عصاره جینسینگ برخی اوقات در محصولات زیبایی استفاده می شود. در زیر چند ویژگی و خواص جینسینگ برای زیبایی پوست و موی شما بیان شده است :

۱- ضد پیری :

در بسیاری از کشور ها از جینسینگ به عنوان گیاهی ضد پیری نام برده می شود. این گیاه باعث فعالسازی سوخت و ساز پوست می شود. این گیاه پوست را از شر رادیکال های آزاد خلاص می کند و از پوست شما در مقابل آلودگی هوا محافظت می کند. از طرفی دیگر باعث تولید کولاژنی در لایه میانی پوست می شود. این کولاژن باعث محکم تر شدن پوستتان می شود.علاوه بر این از تشکیل چین و چروک و خط های پوست روی صورت جلوگیری می کند.

۲- رنگ پوست را بهتر می کند :

ریشه و برگ های جینسینگ غنی از ویتامین ها و مواد معدنی و آنتی اکسیدان ها هستند این مواد برای پوست فوق العاده سودمند هستند. این مواد باعث از بین رفتن سلول های مرده پوست می شوند. نوشیدن چای جینسینگ نیز باعث بهبود و زیبایی پوست می شود.

۳- باعث شفاف سازی و تنظیم رطوبت پوست می شود :

جینسینگ باعث جوان سازی و شاداب شدن پوست می شود. نه تنها باعث بهبود کولاژن سازی در پوست می شود و همچنین باعث از بین رفتن لکه های سیاه روی پوست صورت می شود. می توانید ریشه جینسینگ یا عصاره آنرا با روغن زیتون یا عسل مخلوط کنید این ترکیب برای پوست فوق العاده می شود.

۴- باعث درمان بیماری های پوستی می شود :

متابولیسم ناقص پوست باعث بوجود آمدن مشکلاتی از قبیل آکنه، اگزما و خشکی پوست می شود. جینسینگ باعث افزایش گردش خون در پوست صورت می شود و این امر باعث روشن تر شدن و زیبا تر شدن پوستتان می شود.

۵- درمان نقاط تیره روی صورت :

از دیگر ویژگی های جینسینگ برای پوست این است پف چشم ها و خط زیر چشم ها را از بین می برد.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *