چند دانستنی جالب آشپزی

مطلب را به اشتراک بگذارید

چند دانستنی جالب آشپزی

۱-اگر حس می کنین روغن بیشتری باید در ماهیتابه داشته باشید، روغن را از کنار ماهیتابه بریزید تا روغن به مواد پختنی برسد گرم می شود و راحتتر جذب مواد می شود.بهترین روغن برای پخت و پز روغن زیتوناست و کمتر از روغن دیگری جذب غذای می شود.

۲-اگر میخواهید بسیار عمیق سرخ کنید با استفاده چنگال مواد غذایی را در روغن شناور کنید ۵ ثانیه آنرا حرکت دهید و سپس در روغن بیاندازید. این باعث می شود که روغن به راحتی جذب مواد غذایی شود و در ظرف پخت نچسبد.

۳-اگر میخواهید سس سالاد درست کنید برای اینکه بهتر سس سالم شود آنرا با استفاده از ماست یا جو دو سر بپزید.

۴-در هنگام قطعه قطعه کردن سبزیجات کمی نمک روی تخته بریزید. این امر باعث می شود که از افتادن سبزیجات از روی تخته جلوگیری شود.

۵-اگر ساندویچ درست می کنید سس را در کل نان بمالید تا همه جای نان پوشانده شود.

۶-سعی کنید مواد غذایی را ارگانیک تهیه کنید مخصوصا سبزیجات را و وقتی می خواهید بپزید زیاد نپزید تا خواص اصلی آنها از بین نرود.

۷-برای اینکه نتیجه مطلوب در هنگام تهیه کیک ها داشته باشید تخم مرغ و چربی مورد استفاده را از شب قبل در دمای اتاق نگهداری کنید.

۸-برای اینکه غذا را در میهمانی های شبانه راحت تر آماده کنید سعی کنید سس را از شب قبل درست کرده و در قطعه های یخ نگهداری کنید و در صورتی نیاز قبل از استفاده فقط کمی داغ کنید.

۹-اگر تکه های گوشت می خواهید بپزید آنرا ابتدا در تکه های کوچک درست کرده و تست کنید تا ببینید مواد لازم به درستی در آن پخش شده باشد و سپس در هنگام پخت در تکه های بزرگتر خیالتان راحت می شود تا از چه مقدار مواد به آن اضافه کنید.

۱۰-برای پخت مرغ ابتدا پیاز را تکه تکه کنید سپس آنرا در ماهیتابه روغنی بریزید و مرغ را بر روی آن قرار دهید. پیاز باعث می شود تا آب مرغ به صورت کامل گرفته شود.

۱۱-بعضی وقتها می توانید مواد غذایی را در طرز تهیه یک غذا تغییر بدهید مثلا اگر از ماده ای خوشتان نمی آید می توانید آنرا جایگزین کنید.

۱۲-در هنگام درست کردن پاستا آب و روغن را با هم نریزید زیرا این امر باعث می شود که از چسبیدن سس به پاستای پخته شده جلوگیری شود.

۱۳-اگر قصد پختن سیر را دارید آنرا چند تکه کنید نه خرد زیرا امکان سوختن آن کم می شود.

۱۴-با دستمالی رطوبت گوشت را گرفته و به محض اینکه گوشت خشک شد می توانید آنرا در روغن تفت دهید.

۱۵-اگر میخواهید گوشت را تکه تکه کنید قبلا آن را در یخچال قرار دهید و سپس از یخچال در آورده و شروع به قطعه قطعه کردن کنید با این روش راحت تر می توانید این کار را انجام دهید.

۱۶-قبل از خرد کردن سیر آنرا با ته چاقو له کنید سپس شروع به خرد کردن کنید اینطوری چاقو و تخته بو نمی گیرد.

۱۷-همیشه در آشپزخانه خود روغن زیتون داشته باشید. حتی کمترین مقدار استفاده در غذاها باعث می شود که غذا دارای طعم و بوی خارق العاده ای باشد.

۱۸-قبل از کباب کردن گوشت آنرا در آب لیمو بخوابانید تا طعم بی نظیری داشته باشد.

۱۹-اضافه کردن پنیر به سبزیجات باعث خوش طعم کردن آنها می شود.

۲۰-اگر می خواهید به سالاد خود نمک اضافه کنید آنرا با روغن زیتون مخلوط کرده و سپس بر روی سالاد بریزید اینطوری هم طعم بهتری پیدا می کند هم نمک راحت تر به خورد سالاد می رود.

۲۱-حتما از چاقو های تیز استفاده کنید. نه تنها ایمن تر اند بلکه باعث می شوند شما راحت تر کار کنید.

۲۲-حتما بعد از پخته شدن غذا آنرا استراحت دهید. پس از چند ساعت آنرا گرم کرده و مصرف کنید.

۲۳-بعد از آب پز کردن سبزیجات آنرا در آب یخ قرار دهید تا رنگ طبیعی آنها حفظ شود.

۲۴-تابه را تا آخر لبریز نکنید همیشه کمی جا برای تنفس بگذارید زیرا شلوغ شدن تابه باعث بخار پز شدن غذا می شود.

۲۵-هر وقت یک مرغ کامل می پزید به یاد داشته باشید که سینه مرغ زودتر می پزد و خشک می شود. پس سینه مرغ را جدا کنید و جدا بپزید.

۲۶-میوه ها را تازه بخرید و همیشه کمی از آن را یخ زده کنید تا در همه سال آنرا داشته باشید.

۲۷-همیشه بعد از اینکه غذا را آماده کردید قبل از اینکه سرو کنید کمی از آنرا بچشید.

۲۸-برای تهیه پوره سیب زمینی بعد از اینکه آنها را خشک کردید، آنرا داخل تابه داغ ریخته و برای ۵ دقیقه بخار دهید. این امر باعث می شود که سیب زمینی به حالت سفت تری پوره شوند و کره به راحتی به خورد آنها برود.

۲۹-قبل از اینکه استیک درست کنید اگر گوشتتان یخ زده است ۱ ساعت قبل از شروع پخت و پز آنرا از فریزر خارج کنید.

۳۰-برای اینکه آب لیمو را راحت تر بگیرید قبل از آبگیری آنرا در میان دستانتان به صورت محکم بچرخانید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *