ورزش های مناسب برای مبارزه با آرتروز (O)

مطلب را به اشتراک بگذارید

افراد دارنده گروه خون O می توانند از ورزش های تند برای تقویت سیستم قلب و عروق و ماهیچه ها بهره ببرند. تقویت ماهیچه ها مخصوصاً در صورت داشتن آرتروز بسیار مهم است. بهترین ورزش، آیروبیک و ورزش های سنگین و وزنه برداری است که برای موفقیت استراتژی ضد آرتروز بسیار پر اهمیت است. شاید این عجیب به نظر برسد زیرا آرتروز باعث درد در هنگام حرکت می شود اما تحقیقات نشان داده است که آیروبیک ورم مفاصل را کاهش می دهد. ورزش های سنگین باعث افزایش حجم ماهیچه ها می شوند و برای تقویت و محافظت از مفاصل مبتلا به آرتروز مفید هستند. ورزش کردن همچنین باعث کاهش وزن شده و از فشار آمدن به مفاصل جلوگیری می کند.

انجام مداوم مخلوطی از حرکات آیروبیک و ورزش های سنگین را با استفاده از جدول زیر برای خود برنامه ریزی کنید. اگر شما فردی با فعالیت کم بدنی هستید و یا وضعیت آرتروز شما شدید است، ورزش را به آرامی شروع کنید. ابتدا تا آنجا که می توانید و طاقت دارید ورزش کنید و به خود فشار نیاورید و کم کم به مدت زمان ورزش افزوده تا نیرو و انعطاف پذیری مناسب را به دست آورید.

 

ورزش

مدت زمان

تداوم

ایروبیک

۶۰-۴۰ دقیقه

۴-۳ بار در هفته

وزنه برداری

۴۵-۳۰ دقیقه

۴-۳ بار در هفته

دو

۴۵-۴۰ دقیقه

۴-۳ بار در هفته

ورزش های سبک و بدون وسیله

۴۵-۳۰ دقیقه

۳ بار در هفته

تردمیل(پیاده روی بر روی دستگاه)

۳۰ دقیقه

۳ بار در هفته

کیک بوکسینگ

۴۵-۳۰ دقیقه

۳ بار در هفته

دوچرخه سواری

۳۰ دقیقه

۳ بار در هفته

ورزش های رزمی

۶۰ دقیقه

۳-۲ بار در هفته

اسکیت کردن

۳۰ دقیقه

۳-۲ بار در هفته

 

سه گام به سوی ورزش کردن مفید

۱- قبل از شروع ورزش به نرمش بپردازید، ورزشهای کششی را قبل از شروع آیروبیک انجام دهید.

۲- جهت بهرمند شدن از بیشترین سود ورزش، قلب خود را ور زش دهید و در هنگام ورزش تعداد ضربان قلب باید از ۷۰ درصد ظرفیت خود بالا رود. هنگامی که به تعداد ضربان مورد نظر رسیدید ،به ورزش کردن ادامه دهید وضربان قلب را به مدت ۲۰ تا ۳۰ دقیقه در این حد نگاه دارید. برای محاسبه ضربان مورد نظر، در حین ورزش، از روش زیر استفاده نمایید.

– سن خود را از ۲۲۰ کم کنید.

– نتیجه به دست آمده از بالا را در ۷۰ درصد ضرب کنید (۶۰ درصد اگر سن شما بالاتر از شصت سال است). نتیجه به دست آمده حداکثر ضربان قلب می باشد.

– نتیجه به دست آمده را در ۵۰ درصد ضرب کرده و این حداقل ضربان قلب در حین ورزش است.

۳- همیشه ورزش آیروبیک را با پنج دقیقه نرمش و ورزشهای کششی به پایان برسانید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *