ورزش های مناسب برای مبارزه با آرتروز (A)

مطلب را به اشتراک بگذارید

در افراد دارنده گروه خون A کاهش استرس و سلامت کلی بدن بستگی به انجام ورزشهای منظم و آرام بخشی مثل یوگا و تایچی و آیروبیک سبک مثل پیاده روی دارد. این توصیه ها برای دارندگان گروه خون A ای که از آرتروز رنج می برند بسیار مناسب است.

یوگا: در صورت انجام صحیح، این ورزش می تواند آرتروز را بر طرف سازد. این ورزش قدیمی مخلوطی از حرکات کششی نیرو بخش و موزون بدن است. یوگا همچنین شامل ورزش های تنفسی و تمرکز فکر و آرامبخش بدن می باشد. اگر از آرتروز رنج می برید برنامه یوگای سبک می تواند راه خوبی برای به حرکت در آوردن بدنتان بدون آنکه به مفاصل فشار زیادی بیاورد باشد . سعی کنید با معلم یوگایی کار کنید که در کار کردن با بیمارن مبتلا به آرتروز تخصص دارد. انواع زیادی از یوگا وجود دارد، شما می توانید نوعی را که مناسب وضعیت بدن شما است انتخاب کنید.

تای چی: یک نوع ورزش رزمی است و می تواند کیفیت حرکت بدن را در بیمارن مبتلا به آرتروز افزایش دهد. انجام ورزش تای چی باعث کاهش استرس، پایین آمدن فشار خون و سلامت و شادی روحیه نیز می شود.

پیاده روی تند: برای دارندگان گروه خون A پیاده روی ورزش مناسبی است. مخصوصاً اگر در اماکنی ساکت و در طبیعت انجام شود. تحقیقات نشان داده است که انجام ورزش های آیروبیک سبک در کاهش ورم مفاصل مؤثر است. ورزش باعث افزایش بافت ماهیچه ها و کاهش وزن نیز می شود که این امر می تواند از فشار وارده بر روی مفاصل بکاهد. در جدول زیر برنامه ورزشی مناسب برای دارندگان گروه خون A نوشته شده است:

 

ورزش

مدت زمان

تداوم

یوگای هاتا

۴۰-۵۰ دقیقه

۳-۴ بار در هفته

تای چی

۴۰-۵۰ دقیقه

۳-۴ بار در هفته

آیروبیک(آرام)

۴۰-۵۰ دقیقه

۲-۳ بار در هفته

تردمیل(پیاده روی بر روی دستگاه)

۳۰ دقیقه

۲-۳ بار در هفته

پیاده روی تند

۴۵ دقیقه

۲-۳ بار در هفته

وزنه برداری(وزنه ۲ تا ۴ کیلوگرمی)

۱۵ دقیقه

۲-۳ بار در هفته

دوچرخه سواری

۳۰ دقیقه

۲-۳ بار در هفته

شنا

۳۰ دقیقه

۲-۳ بار در هفته

 

 

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *