خواص و مضرات بهار نارنج و عسل بهار نارنج

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص و مضرات بهار نارنج و عسل بهار نارنج

بهار نارنج استفاده های زیادی دارد مخصوصا در طب. و دلیل اصلی آن خواص درمانی فوق العاده ای است که این گیاه دارویی دارد. برای اینکه بیشترین استفاده را از ویژگی های پزشکی بهار نارنج ببرید می توانید آنرا با چای سبز میل کنید یا با عسل استفاده کنید. این گل سفید رنگ بر روی درخت مرکباتی مانند لیمو و نارنج می روید عطر آن آرامش بخش است و گل آن خواص درمانی بسیاری دارد که در ادامه به آنها اشاره شده است.

۱-یکی از ویژگی های سودمند بهار نارنج این است که باعث از بین رفتن بی خوابی در شب می شود. دلیل اصلی آن هم وجود ترکیبات آرام بخش و معطری است که باعث می شود شب ها راحت تر بخوابید. بهترین راه برای استفاده از این گل در شب ترکیب آن با چای سبز است. اگر نمی خواهید چای سبز میل کنید می توانید آنرا با عسل و آب داغ شب ها قبل از خواب میل کنید.

۲-همانطور که گفته شد بهار نارنج فواید آرام بخش فراوانی دارد. به دلیل همین فواید است که بهار نارنج باعث رفع مشکلات اضطراب و نگرانی می شود. همچنین کسانی که مشکلات گوارشی دارند این گل باعث رفع مشکلات معده از قبیل درد و استفراق می گردد.

۳- اگر با چای سبز میل شود بسیار سودمند می گردد می توانید برای بیشتر کردن ویژگی های درمانی و خواص آنرا با عسل یا لیمو نیز مخلوط کنید. این ترکیب باعث پاکسازی بدن و سیستم گوارشی می گردد و همچنین باعث بهبود کارکرد کلیه می گردد.

۴-به دلیل داشتن پکتین این گل دارای خواص ضد اسهال می باشد. حتی پکتین موجود در این گل باعث کنترل میزان کلسترول در بدن می گردد.

۵-برای استفاده از گل بهار نارنج می توانید آنرا هنگامی که شکوفه زده یا شکوفه اش هنوز باز نشده بچینید. سپس آنرا با استفاده از نور آفتاب خشک کنید بعد  از خشک شدن می توانید آنرا در چای سبز یا عسل استفاده  کنید.

خواص بهارنارنج توأم با خواص عسل می تواند از ابتلا به انواع بیماری ها جلوگیری کرده و درمانگر بسیاری از مشکلات گوارشی به ویژه آلرژی ها باشد.

عسل بهار نارنج چیست؟

عسل بهار نارنج عسلی است که از گیاه بهار نارنج گرفته شده است. این عسل بسیار پر طرفدار می باشد و دارای طعمی به مانند نارنج و سایر مرکبات است.

مزه عسل بهار نارنج :

عسل بهار نارنج دارای مزه شیرینی است. مزه ای مشابه مزه میوه نارنج و سایر مرکبات. به دلیل شیرینی که دارد با مصرف آن مزه دهان تغییر کرده و شاداب می شود.

طرز اساتفاده از عسل بهار نارنج :

بهترین روش استفاده از آن به دلیل مزه شیرینی که دارد این است که در هنگام صبحانه میل کنید می توانید آنرا با جو دو سر میل کنید. همچنین در برخی کشور ها آنرا با میوه و لبنیات نیز استفاده می کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *