جینسینگ و آرترید روماتوئید

مطلب را به اشتراک بگذارید

جینسینگ و آرترید روماتوئید

در یک تحقیق جدید محققان دریافتند که ترکیبات موجود در ریشه جینسینگ دارای خواص ضد التهابی فراوانی است. در این تحقیق نشان داده شد که جینسینگ می تواند از التهاباتی مانند حمله عصبی، آرترید روماتوئید (آرتروز) و همچنین پسوریازیس جلوگیری و حتی آن را درمان کند. در آزمایشگاه، پزشکان موفق شدند تا دارویی از ریشه جینسینگ به دست آورند که دارای خواص ضد التهابی زیادی است.خود ریشه جینسینگ دارای خواص زیادی در مبارزه با بیماری های خود ایمنی است.

سیستم ایمنی بدن وظیفه دارد تا از بدن در مقابل سموم و عوامل بیماری زا مراقبت کند. التهاب اولین قدم سیستم ایمنی بدن در هنگام دفاع از بدن است. این التهاب باعث تشکیل ماده شیمیایی در بدن به نام TNF می گردد. این ماده شیمیایی باعث قرمز شدن ، باد کردن و همچنین کمی درد در نقاطی از بدن می شود. این ماده شیمیایی در بدن باعث ایجاد بیماری های خود ایمنی ، آرترید روماتوئید و پسوریازیس می گردد.

این ماده باعث آسیب زدن به سلول های دیگر بدن و همچنین باعث تولید مواد شیمیایی دیگر در بدن و همچنین باعث تشکیل چرخه التهابی در بدن می شود. تحقیق بالا نشان داد که جینسینگ قدرت بالایی در مبارزه با پسوریازیس و آرترید روماتوئید دارد. همچنین در این تحقیق نشان داده شد که می توان از ریشه جینسینگ در ساخت داروهایی برای مبارزه با آرتروز و بیماری های از این قبیل استفاده کرد. دلیل اصلی این امر این است که ماده G-Rp1 موجود در ریشه جینسینگ می تواند ورم میان مفاصل را از بین ببرد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *