چاودار، مناسب برای افراد دیابتی

مطلب را به اشتراک بگذارید

چاودار، مناسب برای افراد دیابتی

برای کسانی که مبتلا به دیابت نوع ۲ هستند، یکی از گزینه های موجود در غذاهایی که باید به شدت محدود شود، نان گندم است. این امر به این دلیل است که نان ساخته شده از گندم دارای شاخص گلیسمی بالاست و قند خون را به شدت افزایش می دهد.

هدف این مقاله این است که چاودار واقعاً برای کسانی که از دیابت نوع ۲ رنج می برند، مناسب است.

ویژگی های خوب چاودار برای دیابت:

چاودار به عنوان یک دانه کامل، به نحوی از نظر شکل شبیه گندم است، مگر آنکه طول آن بیشتر باشد و رنگ آن نیز متفاوت باشد. چاودار حاوی فیبر و پلی ساکارید غیر سلولزی است که به شما کمک می کند تا با مصرف آن احساس سیری بیشتری نسبت به گندم و نان سفید داشته باشید و از زیاده روی در خوردن جلوگیری کنید.

مصرف چاودار به افراد دیابتی در کاهش چربی های ناخواسته بدن کمک می کند تا شرایط فیزیکی بدن بهبود یابد و هم چنین باعث کاهش قند خون نیز می شود. این به این معنی است که دیگر افراد دیابتی به داروهای کمتری نیاز خواهند داشت.

چاودار پرک صبحانه فوری ۲۰۰ گرمی

چاودار پرک

از سوی دیگر چاودار منبع بسیار خوبی از منیزیم و آنزیم های دیگر است که به بدن در تولید گلوکز و هم چنین انسولین کمک می کند که این امر به نوبه خود سطح قند خون را تنظیم می کند.

یکی دیگر از مزایای چاودار، مقدار کم کلسترول و چربی های اشباع است که در مبارزه با بیماری های قلبی – عروقی و کاهش کلسترول بد (LDL) بسیار مفید است.

چاودار بر خلاف گندم کربوهیدرات پیچیده بوده و برای بدن سودمند است و از این رو از دیابت و چاقی جلوگیری کرده و مصرف پرک چاودار به عنوان صبحانه باعث احساس سیری طولانی مدت شده و از پرخوری و میل به مصرف شیرینی جلوگیری می کند.

چرا چاودار؟

دلایل بسیار خوبی وجود دارد که چرا مردم باید چاودار را انتخاب کنند، حتی کسانی که از دیابت نوع ۲ رنج می برند. به طور کلی، چاودار برای بدن نسبت به گندم و نان گندم بسیار بهتر است. چرا که کربوهیدرات های پیچیده لازم برای تولید انرژی بدن را فراهم می کند.

و برخلاف نان گندم قند خون را افزایش نمی دهد. در نتیجه چاودار برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو بسیار مناسب است و می تواند جایگزین خوبی برای گندم باشد، چرا که سایر مواد مغذی مورد نیاز بدن را نیز تأمین می کند.

  • برای کسانی که به دنبال جایگزینی برای محصولات گندم هستند، پرک چاودار و جو دو سر یکی از بهترین انتخاب هاست.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *