تغذیه مناسب دارندگان گروه خون A

مطلب را به اشتراک بگذارید

این گروه خون بین سالهای ۲۵۰۰۰ تا ۵۰۰۰  قبل از میلاد در عصر نوسنگی بوجود آمد که آغاز کشاورزی انسان بود. شکوفایی این گروه از افراد در رژیم غذایی گیاهی است. سیستم گوارشی این افراد بسیار حساس بوده و به دلیل پائین بودن میزان اسید معده، این افراد قادر به هضم پروتئین حیوانی نبوده و گوشت قرمز مصرفی در این افراد مستقیماً تبدیل به چربی شده و مهمترین عامل اضافه وزن در این افراد محسوب می شود. همچنین هضم محصولات لبنی برای این دسته از افراد بسیار سخت بوده و باعث اختلال در کارکرد انسولین شده و عامل ابتلا به دیابت و چاقی است.

علاوه بر گوشت و لبنیات، مصرف لوبیای قرمز و مصرف زیاد گندم سبب اضافه وزن در افراد گروه خون A می گردد. خوراکی هایی که باعث کاهش وزن در این افراد می شوند عبارتند از سبزیجات، آناناس و غذاهای تهیه شده از سویا. همچنین استفاده از روغن های گیاهی مجاز مانند روغن زیتون باعث افزایش کارایی سیستم گوارشی این افراد شده و اثر مثبت در این افراد دارد.

قهوه و چای سبز از نوشیدنی های مفید این گروه به شمار می آید. این گروه از افراد در برابر فشارهای عصبی حساس هستند و عصبانیت در این افراد سبب بروز اضطراب، خشم و بی قراری می شود که این حالت به شدّت سیستم ایمنی بدن آنها را ضعیف کرده و باعث ایجاد بسیاری از بیماری ها می گردد. انجام فعالیت های مناسب مانند یوگا و نرمش و دیگر ورزشهای تمرکزی، استرس و هیجانات را کاسته و از ابتلا به انواع سرطان ها و بیماری های عصبی و امراض قلبی جلوگیری می کند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *