دانه ی چیا و دیابت

مطلب را به اشتراک بگذارید

دانه ی چیا و دیابت

چیا گیاهی از خانواده نعناعیان است. که در مکزیک و آمریکا رشد می کند. دانه چیا یک پروتئین کامل محسوب می شود زیرا سرشار از فیبر، امگا ۳، کلسیم و آنتی اکسیدان های فراوانی است.

یک گزارش منتشر شده در وبلاگ سلامتی هارواد نشان داده است، در رژیم غذایی حیواناتی که از دانه ی چیا استفاده شده LDL کلسترول بد کاهش و HDL کلسترول خوب افزایش یافت. هم چنین خوردن مقدار زیادی دانه ی چیا باعث کاهش ترگلیسرید (سطح چربی خون) می شود. در بررسی ۲۰ نفر از افراد مبتلا به دیابت، دانه چیا به شرکت کنندگان کمک کرد تا گلو کز خون را کنترل کنند و فشار خون و ریسک بیماری های قلبی در آنها کاهش یابد نتیجه این مطالعه در مجله  انجمن دیابت آمریکا نیز منتشر شد.

دانه چیا ارگانیک ۲۵۰ گرمی

دانه چیا ارگانیک

امگا ۳ و آنتی اکسیدان های موجود در دانه ی چیا بسیار سالم هستند. اما محتوای فیبر موجود در دانه ی چیا است که بسیار سودمند است مصرف دانه ی چیا باعث کاهش میزان گلوکز در خون می شود. که این امر  باعث کاهش اشتها میشود.

دانه های چیا را می توان در آب، شیر اضافه کرد تا حالت ژله ای پیدا کند و به عنوان بهترین جایگزین تخم مرغ استفاده کرد. دانه های چیا را هم چنین می توان در سوپ ها، سس سالاد و یا کوکی استفاده کرد.

یکی از کاربران انجمن دیابت آنلاین آمریکا اظهار داشته که مصرف دانه های چیا باعث تثبیت قند خون او شده و از دانه ی چیا به عنوان دانه ی معجزه آسا نام برده است.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *