فواید چاودار برای دوران بارداری و بعد از بارداری

مطلب را به اشتراک بگذارید

فواید چاودار برای دوران بارداری و بعد از بارداری

کاهش وزن با چاودار بعد از زایمان

یکی از فواید چاودار، احساس سیری بلند مدتی است که به مصرف کننده می دهد و از این طریق به کاهش وزن کمک می کند. تحقیقات نشان داده، افرادی که در وعده صبحانه ازپرک چاودار استفاده می کنند در مقایسه با کسانی که از نان با آرد گندم استفاده می کنند، احساس سیری طولانی مدتی دارند و حجم غذای مصرفی این افراد در طول روزکاهش می یابد.

همچنین نتایج مطالعه ای که در مجله تغذیه آمریکا در سال ۲۰۱۰ به چاپ رسید نشان داد، افرادی که در برنامه غذایی خود چاودار را جایگزین گندم کرده بودند کاهش وزن بیشتری را تجربه کردند و تجمع چربی در ناحیه شکم در آنها کمتر بود. پس برای اینکه در برنامه کاهش وزن خود موفق شوید از پرک چاودار در رژیم غذایی خود استفاده نمایید.

چاودار پرک صبحانه فوری ۲۰۰ گرمی

چاودار پرک

 

چاودار درمان دیابت و یبوست دوران بارداری

کمک به کنترل دیابت دوران بارداری:

 پرک چاودار با افزایش حساسیت سلولها به انسولین به تنظیم و کنترل قند خون کمک می نماید. توصیه می شود زنان بارداری که از دیابت بارداری رنج می برند  برای کنترل قند خونشان از چاودار در برنامه غذایی خود استفاده نمایند و چاودار بهترین جایگزین  گندم می باشد.

درمان یبوست دوران بارداری:

یبوست دوران بارداری در میان زنان باردار بسیار رایج است. طبق گزارش انجمن بارداری آمریکا یکی از شایع ترین علل یبوست در دوره قبل از زایمان کمبود فیبر در رژیم غذایی می باشد. چاودار دارای بالاترین میزان فیبر(۲۰ %) می باشد که بهترین انتخاب برای زنان باردار در دوران بارداری است.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *