۷ سوال که قبل از شروع رژیم باید از خود بپرسید

مطلب را به اشتراک بگذارید

چند رژیم را می‌توانید نام ببرید؟ براساس مدت، سلامتی، و ترکیبات غذایی، لیست بی‌ انتهایی از برنامه‌های کاهش وزن وجود دارد. اما مطمئنا  یکسان نیستند. این رژیم‌ها اغلب وقت‌گیرمی باشند نیاز به تغییراتی در سبک زندگی دارند و می‌توانند پول هفتگی‌ تان برای موادغذایی را تمام کنند.  انتخاب برنامه صحیح تصمیم ساده‌ای نمی باشد و نیازمند به زمان و تلاش می باشد، پس مطمین شوید رژیمی که انتخاب می‌کنید موثر واقع شود و خودتان را درمسیر موفقیت قراردهید.
از کجا بدانید که رژیمی نه تنها مناسب است بلکه مناسب شما هم هست؟ قبل از شروع اول ببینید آیا می‌توانید به این هفت سوال، پاسخ ” بله ” بدهید یا خیر.
۱) آیا این رژیم دارای مقدار کالری مناسب و متعادل است؟ یعنی حداقل ۱۰۰۰کالری در روز.
۲) آیا پروتیین کافی و نه خیلی زیاد دارد؟ حداقل ۰.۴ گرم به ازای هر پوند از وزن بدن توصیه می‌شود. اما نه بیشتر از دو برابر این مقدار.
۳) آیا چربی کافی (نه خیلی زیاد) برای سیرکردن شما دارد؟ ۲۰ تا ۳۵ درصداز کل کالری روزانه شما را را تامین کند.
۴) آیا به مقدار کافی کربوهیدرات دارد تا پروتیین را ذخیره کند و بدن شما مجبور نشود برای انرژی، بافت عضلانی را بسوزاند و ذخیره گلیکوژن کبدتان را تمام نکند؟ حدود ۱۰۰ گرم کربوهیدرات برای یک فرد متوسط لازم است.
۵) آیا طبقه ‌بندی مناسبی از ویتامین‌ها و موادمعدنی از تمام منابع غذایی درتمام گروه‌های اصلی غذایی را دربر می‌گیرد؟
۶) آیا هر روز غذاهای متفاوتی را به شما می‌دهد تا از این رژیم دلزده نشوید؟
۷) آیا متشکل از غذاهای عادی است که در فروشگاه‌ها و با قیمتی که درحد توان شماست در دسترس‌ تان باشد؟
همانگونه که شاهد هستید به راحتی می توان به رژیم مناسب گروه خونیتان هفت جواب بله به سوالات فوق داد.توصیه می کنیم که از پیروی از رژیمهای عجیب غریب و پر خرج خوداری کرده و با مطالعه رژیم گروه خونیتان بهترین و مناسبترین غذاها را متناسب با گروه خونیتان انتخاب نمایید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *