گروه خون و سرطان

مطلب را به اشتراک بگذارید

همان گونه که یک شهر خوب جهت پیشرفت و سلامت، نیاز به گروه های ویژه ای مانند پلیس، نظافتکار، مغازه دار و غیره دارد؛ بدن انسان نیز نیاز به گروه های ویژه سلولی دارد. این سلول ها هر کدام وظیفه مخصوص خود را انجام می دهند و تمام ویژگیهای سلولهای همجنس خود را دارند. سلول های مو هم شکل یکدیگر هستند و کارکرد همانندی دارند و تنها سلولهای هم نوع خود را تولید می کنند و با این شکل زیبا زندگی پیش می رود.

اگر سلولی ناگهانی تصمیم به تغییر کند، مثلاً سلول ماهیچه ای ناگهان تصمیم می گیرد که میخواهد سلول عصبی یا ناخن باشد، میتواند باعث هرج و مرج شود.

بدن تلاش زیادی در متفاوت نگاه داشتن سلولها انجام می دهد از آنجایی که از دست دادن قابلیت کنترل این امر باعث هرج و مرج میشود اگر این وضع ادامه پیدا کند باعث مشکلات بسیاری میشود. آنتی ژنهای نوع گروه خون در امر متفاوت نگاه داشتن سلولها نقش دارند. تولید این سلولها در سلولهای رگهای جنین صورت می گیرد. در رگ های اعضای داخل بدن جنین سلول ها گروه بندی شده و باعث رشد اعضا بدن می شوند. این عملکرد در جنین نشانگر علت وجود و یا عدم وجود آنتی ژن های گروه خون و سلولهایی که دچار بحران شدید شده اند میباشد. سلولهای سرطان مانند سلولهای جنین رشد و تولید مثل میکنند.

از آنجایی که بدن به آنتی ژن گروه خون در حفظ تفاوت سلولها از یکدیگر نیازمند است، عدم وجود و یا از بین رفتن این آنتی ژنها باعث رشد و پیشرفت و تغییر مکان سلولهای سرطانی در بدن میشود. معمولاً سلولهایی که دارای آنتی ژن نوع گروه خون هستند، در صورت سرطانی شدن این سلولها، آنتی ژنها از بین رفته و یا کم میشوند. این مسئله در مورد سلولها و بافتهایی که حاوی آنتیژنهای گروه خونی نیستند فرق می کند، معمولاً این سلولها در صورت سرطانی شدن حاوی آنتی ژنهای گروه خونی میشوند. در بعضی از سرطان ها مانند تیروئید یا سرطان روده بزرگ تغییرات به وجود آمده و میزان آنتیژن گروه خونی در یک ارگان باعث تأثیر بر روی میزان وجود آنتیژن گروه خونی در ارگانهای دیگر میشود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *