پروتئین های موجود در شیر شتر

مطلب را به اشتراک بگذارید

برخی بررسی ها نشان داده اند که چربی ها ومواد موجود در شیر شتر راحت تر وسریعتر هضم وجذب می شوند.
اخیراً پروتئینی در شیر شتر کشف شده است  که عملکرد آن همانند انسولین می باشد و در کنار پیروی از رژیم ویژه گروه خون در درمان بیماری دیابت بسیار مفید وکار ساز است.

پروتئین های شیر شتر اسیدهای آمینه ی ضروری برای انسان را به میزان رضایت بخش وحتی بالاتر از میزان تعیین شده توسط موسسات FAO/WHO/UNU تامین می کنند.شیر شتر می تواند حداقل پروتئین های ضروری روزانه ی انسان مخصوصا اسید های آمینه را تامین کند،چون نیازهای انسان در محیط های گرم و خشک بر پایه ی کالری کمتری است و پروتئین و آب نقش مهمی دارند،مقادیر کمی شیر شتر می تواند نیاز انسان  را در این مناطق تامین کند٬ البته انسان با پیروی از رژیم مخصوص گروه خون خود به راحتی قادر خواهد بود تمام کمبود های بدن را جبران کند .

املاح و مواد معدنی:
شیر شتر منبع سرشاری ازماده معدنی بنام آهن است که برخی معتقدند مصرف مناسب و مداوم آن انسان را از هر نوع شیری بی نیاز می کند .
طبق تحقیقات، شیر شتر چند برابر شیر گاو؛ عنصر آهن و کلسیم دارد.
شیر شتر سرشار از اسید آمینه های مهم است: مانند والین و متیونین و لیزین و آرژنین و فنیل آلانین. همچنین شیر شتر دارای مقادیر نسبتا بالای آلبومین و گلوبولین نیز می باشد. کمترین مقدار مورد نیاز مواد معدنی کلسیم و فسفات در بدن، ۸۰۰میلی گرم در روز است که با خوردن ۲،۵تا ۴ فنجان شیر شتر تامین می شود. 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *