ویتامین ها و مواد معدنی قبل از بارداری گروه خون A

مطلب را به اشتراک بگذارید

ویتامین B: دارندگان گروه خون A نیاز بیشتری به ویتامین B1 ، B5 و B6  برای روبه رو شدن هرچه بهتر با استرس دارند. ویتامین B12  در افراد دارنده گروه خون A ای که  کاملاً گیاه خوار هستند بسیار مهم است. ویتامین B1 و B6 باعث بهبود عملکرد کار کورتیزول  ترشح شده از غده آدرنال (نقطه ضعف آنها در صورت داشتن استرس) می شود و کار این غده را متعادل می کند. در زمان بروز هر نوع استرس، بدن نیاز به ویتامین B5 دارد. توصیه من به دارندگان گروه خون A مصرف مکمل ویتامین های B بوده و از یاد نبرید که حداقل ۴۰۰ تا ۶۰۰ میکروگرم اسیدفولیک نیز مصرف نمائید.
ویتامین C: مصرف بیش از ۵۰۰ میلی گرم ویتامین C در روز، باعث مقابله با میزان بالای کورتیزول (هورمون استرس) می شود. برای تأمین ویتامین C از منبع غذایی، می توانید از رزهیپ استفاده کنید.
ویتامین E: مصرف مکمل ویتامین E به میزان ۴۰۰ IU می تواند به تقویت سیستم ایمنی و سلامت قلب کمک کند. میزان استفاده از ویتامین E در روز نباید از۴۰۰ IU تجاوز نماید.
مواد معدنی 
آهن: برای دارندگان گروه خون A که طبیعتاً رژیم غذایی کم آهنی دارند (به علت مصرف نکردن گوشت قرمز)  مصرف مکمل آهن بسیار مهم است. توصیه می کنم از مکمل آهنی استفاده کنید که سریع جذب می شود مثلاً به صورت شربت یا محلول.
روی: مصرف روزانه ۱۵ تا ۲۵ میلی گرم مکمل روی می تواند از میزان کورتیزول کاسته و از عفونت جلوگیری نماید. توجه داشته باشید که دُز بالای روی می تواند خطرناک باشد.
مصرف روی روزانه از ۵۰ میلی گرم تجاوز نکند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *