مواد مغذی موجود در قارچ ها

مطلب را به اشتراک بگذارید

مواد مغذی موجود در قارچ ها

مواد مغذی موجود در قارچ ها عبارتند از :

ویتامین B : قارچ ها منبع غنی ویتامین B هستند ، که شامل ریبوفلاوین (riboflavin)، نیاسین (niacin,B3) و اسید پانتوتنیک(pantothenic acid) است که با شکستن پروتئین، چربی و کربوهیدراتها  باعث تولید انرژی می شوند. ویتامین B  ، همچنین نقش اساسی بر عملکرد سیستم عصبی دارد .
ویتامین D : هنگامی که می خواهید از ویتامین D بیشتری بهره بگیرید ، از قارچ ها استفاده کنید ، در حقیقت قارچ ها به صورت طبیعی حاوی ویتامین D هستند .
اسید پانتوتنیک (pantothenic acid) : که به تولید هورمون ها کمک می کند و نقش مهمی در عملکرد سیستم عصبی بدن دارد.
ریبوفلاوین  (riboflavin) : که به حفظ گلبول های قرمزسالم خون کمک می کند.
نیاسین (niacin,B3) : که برای سلامت پوست مفید است ومستقیما” بر عملکرد صحیح دستگاه گوارش و سیستم عصبی تاثیر دارد.
قارچ ها همچنین منبع مواد معدنی مهم می باشند :
سلنیوم : ماده معدنی است که به عنوان آنتی اکسیدان عمل می کند واز سلولهای بدن محافظت می کند تا از ابتلا شدن فرد به بیماری های قلبی ، برخی از سرطان ها و بیماری های مربوط به بالا رفتن سن ، جلوگیری شود.
این ماده معدنی همچنین برای سیستم ایمنی بدن و باروری مردان نقش مهمی دارد. بسیاری از غذاهائی که منبع حیوانی دارند و غلات ، منابع خوب سلنیوم به شمار می روند ، اما قارچ ها غنی ترین منابع سلنیوم هستند که در هر وعده غذائی ۸-۲۲ میکروگرم سلنیوم تولید می کنند.  این خبر خوبی برای گیاه خواران است که منابع سلنیوم محدودی دارند.
ارگوتیونن (ergothionene) : آنتی اکسیدانی طبیعی است که از سلول های بدن محافظت می کند.  قارچ ها حاوی این ماده هستند.
مس (copper) : به تولید گلبول های قرمز خون که عمل انتقال اکسیژن را به عهده دارند ، کمک می کند . این ماده همچنین درسالم نگه داشتن استخوان ها و اعصاب نقش مهمی دارد .
پتاسیم (potassium) : ماده معدنی مهمی است که در بدن بسیاری از مردم ، به اندازه کافی وجود ندارد. این ماده به  تنظیم فشار خون کمک کرده و باعث کارکرد صحیح قلب می شود.
بتا گلوکانس (beta-glucans) : در انواع مختلف قارچ ها یافت می شود و روی سیستم ایمنی محرک بدن تاثیر می گذارد. این ماده ، مقاومت بدن را در برابر آلرژی ها افزایش می دهد و به  متابولیسم صحیح چربی و قند در بدن کمک می کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *