فاکتور آنتی هموفیلی (Antihemophilic Factor)

مطلب را به اشتراک بگذارید

موارد و مقدار مصرف:
فاکتور ضدهموفیلی فاکتور (VIII) برای کنترل و پیشگیری خونریزی، از جمله خونریزی طی اعمال جراحی یا پس از آن یا در بیماران مبتلا به هموفیلی A مصرف می شود.
عوارض جانبی:
واکنش های آلرژیک از جمله لرز، تب، افزایش فیبرینوژن خون پس از مصرف مقادیر زیاد، با مصرف این فرآورده گزارش شده است.
مکانیسم اثر:
فاکتور ضدهموفیلی، یک گلیکوپروتیین درون زاد است که برای تشکیل لخته و هموستاز ضروری است .این فاکتور، یک کوفاکتور ضروری برای فاکتور IX است که سبب فعال شدن فاکتور X در مسیر داخلی می شود.
نکات قابل توصیه به بیمار:
۱- قبل از مصرف ،فرآورده خشک و مایع رقیق کننده باید تا دمای اتاق گرم شوند. برای جلوگیری از ایجاد کف در داخل ویال ،مایع باید به آرامی از دیواره ویال اضافه شود. از تکان دادن شدید ویال باید خودداری شود.
۲- محلول آماده شده باید طی ۳۱ ساعت پس از ساخت مصرف شود.
۳- از سرنگ یک بار مصرف و سوزن فیلتردار برای تزریق فرآورده باید استفاده نمود.
۴- در صورت فراموش شدن یک نوبت مصرف دارو،بلافاصله باید با پزشک تماس گرفت. در صورت عدم دسترسی به پزشک، مقدار معمول را بلافاصله بایدمصرف نمود.
۵- در صورت مشاهده کاهش اثر درمانی دارو،باید با پزشک مشورت نمود، زیرا ممکن است کاهش اثر دارو به علت تشکیل آنتی بادی ضدفاکتور VIII باشد.
فارماکوکینتیک:
نیمه عمر توزیع دارو ۸۲/۴ ساعت و نیمه عمر دفع آن ۱۹/۳۸/۴ ساعت است. زمان لازم برای رسیدن به اوج غلظت پلاسمایی ،۱۰ دقیقه تا ۲ ساعت پس از تزریق وریدی است. زمان لازم برای رسیدن به اوج اثر ۲۱ ساعت پس از تزریق وریدی است.
اشکال دارویی:
For Injection:250 IU, 500 IU

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *