غذاهایی که افرادی که از آرتروز رنج می برند باید دوری کنند

مطلب را به اشتراک بگذارید

 

۱-مصرف لبنیات را کنترل کنید :
اگرچه شیر و لبنیات کلسیم دارند و بسیار برای استخوان ها کلسیم مناسب می باشد اما مصرف شیر ممکن است در افرادی که دچار عدم تحمل لاکتوز باشند مشکل ایجاد کند و باعث ایجاد آرتروز شود همچنین توجه کنید که مصرف بیشتر لبنیات فقط برای گروه خون B مناسب می باشد.

۲-کنترل مصرف میزان گوشت قرمز :
توجه داشته باشید که مصرف گوشت قرمز را کنترل کنید زیرا چربی های موجود در گوشت قرمز باعث می شود که در بدن یک نوع التهاب در هنگام گوارش ایجاد شود. در دارندگان گروه خون O این حالت وجود ندارد و این افراد می توانند با خیال راحت گوشت قرمز ارگانیک مصرف کنند.

۳-از گلوتن دوری کنید :
تحقیقات نشان داده که بیشتر افرادی که از آرتروز رنج می برند دارای مشکل سلیاک می باشند. گلوتن موجود در گندم باعث ایجاد چسبندگی در دستگاه گوارش این افراد می شود. مصرف گلوتن برای همه افراد توصیه نمی شود چه آنهایی که آرتروز دارند چه آنهایی که ندارند. پیشنهاد می شود از مواد غذایی استفاده کنید که گلوتن ندارد مانند جو دو سر.

۴-شکر و شیرین کننده های مصنوعی :
اگرچه مصرف قند و کربوهیدرات ها توصیه می شود اما فقط کربوهیدرات هایی که در میوه ها و به صورت طبیعی هستند از مصرف شکر و قند و شیرین کننده های مصنوعی بپرهیزید زیرا افراد آرتروزی توانایی گوارش مناسب این مواد را ندارند و در نتیجه باعث ایجاد مشکلات گوارشی می شوند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *