علائم آرترید روماتوئید

مطلب را به اشتراک بگذارید

 

آرترید روماتوئید بیماری خود ایمنی است که باعث صدمه زدن به عضلات و سایر نقاط بدن می شود. اما آرترید روماتوئید بیماری است که علائم آن شباهت زیادی به سایر بیماری های مشابه دارد.
اما همه این ها بر اثر آزمایش ها قابل تشخیص است آن هم با عکس های اشعه ایکس. در زیر چندی از علائم ابتلا به آرترید روماتوئید یا همان آرتروز را بیان می کنیم.

۱-درمان به سختی صدمات :

به عنوان مثال فرض کنید که قوزک پای شما آسیب دیده یا مثلا مچ پایتان پیچ خورده باشد و آسیب دیده باشد اگر پس از مدت طولانی این آسیب دیدگی شما رفع نشد حتما به دکتر مراجعه کنید زیرا این یکی از علائم آرترید روماتوئید می باشد.
به عنوان مثال حتی در ورزشکاران هم قابل رویت است که به عنوان مثال در هنگام ورزش زانوی آنها ضربه دیده و باد می کند این ضربه خود باعث ایجاد بیماری آرترید روماتوئید می شود.

۲-بی حسی در دست ها :

یکی دیگر از این علائم احساس بی حسی در دست ها و مچ ها می باشد. دلیل اصلی آن نیز این است که عضلات باد کرده و بر مچ دست ها فشار می آورند، این فشار باعث درد و در نتیجه احساس بی حسی می شود. این بی حسی معمولا در شب ها شدید تر می شود.

۳-مشکل در پاها :

یکی از نقاطی که باعث می شود تا فرد دچار آرتروز شود درد در پاها و قسمت جلویی پاها می باشد. این مشکل در بانوان زیاد پیش می آید به این دلیل که کفش پاشنه بلند می پوشند. برخی ممکن است درد در ناحیه پاشنه پا را نیز حس کنند.

۴-مشکل در چشم ها :

کسانی که دچار آرترید روماتوئید می شوند در مرض سندرم شوگرن قرار می گیرند. سندرم شوگرن یکی مشکل خود ایمنی است که باعث خشک شدن چشم ها و دهان و بینی و همچنین حلق و پوست می شود.
این مشکل می تواند در فازهای اولیه آرترید روماتوئید نیز پیش بیاید. برخی از بیماران با خشکی چشم به چشم پزشک مراجعه می کنند. که این اشتباه است توجه داشته باشید که علائم دیگری از آرترید را دارید یا خیر سپس به پزشک مراجعه کنید.

۵-در در ناحیه عضلات :

یکی از علائم بسیار مهم آرترید روماتوئید درد در ناحیه عضلات است. بسیاری فکر می کنند که این درد ها بر اثر استفاده بیش از حد از این عضلات است.
اما این درد علاوه بر اینکه می تواند از علائم این بیماری باشد ممکن است بر اثر سندرم خستگی مزمن نیز باشد.
درد در هنگام آرترید روماتوئید ممکن است بیشتر از یک هفته طول بکشد و همزمان در هر دو دست و آرنج ها حس شود.

۶-خشکی بدن در صبح :

یکی دیگر از علائم آرترید روماتوئید خشکی مفاصل و عضلات در صبح می باشد. اگرچه این مشکل گاهی بر اثر عدم تحرک در فرد ایجاد می شود اما در بیشتر مواقع بر اثر آرترید روماتوئید است که مفاصل فرد دچار خشکی و سفتی می شود. انجام ورزش و فعالیت درست می تواند باعث درمان این مشکل در بدن شود.

۷-قفل شدن عضلات :

کسانی که آرترید روماتوئید دارند معمولا احساس قفلی در عضلات می کنند مخصوصا در ناحیه آرنج و زانو. این علائم ممکن است با پارگی مینیسک اشتباه گرفته شود.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *