اوتیت خارجی گوش

مطلب را به اشتراک بگذارید

بیماری اوتیت چیست؟ 
یعنی التهاب گوش که معمولاً بدلیل وجود عفونت بروز می کند. اوتیت خارجی یعنی التهابی که در کانال خارجی گوش قرار دارد که به پرده گوش نمی رسد. این بیماری اگر طی چندین هفته بهبود پیدا نکند به آن اوتیت مزمن می گویند. 

دلایل بروز بیماری اوتیت خارجی:
اوتیت خارجی عفونت کانال خارجی گوش است و بیماری شایعی می باشد. ناگهان بدون هیچ دلیلی می تواند ایجاد شود. در بیشتر مواقع عفونت بدلیل وجود جرم ایجاد می شود. گاهی مواقع دلیل آن می تواند وجود قارچ نیز باشد. بعضی از افراد بیشتر در معرض ابتلا به اوتیت خارجی قرار دارند. اگر هنگام استفاده از آب، شامپو، صابون، اسپری مو و غیره، بخشی از آن وارد گوش شود موجب ایجاد خارش در قسمت کانال خارجی (همان قسمت که اوتیت خارجی بروز می کند) گوش می شود. به احتمال زیاد شما گوش خود را خواهید خواراند و این امر می تواند موجب خراشیده شدن سطح پوست داخل کانال گوش شود و التهاب و عفونت بوجود آید. در این مرحله خارش بیشتر می شود و شما نیز با شدت بیشتری گوش خود را خواهید خواراند و این امر باعث وخیمتر شدن شرایط می شود. 

عوامل دیگر بروز اوتیت خارجی می تواند از موارد زیر باشد:
شنا کردن. این بیماری به نسبت ۵ برابر بیشتر در افرادی دیده می شود که زیاد شنا می کنند. بدلیل آبی که وارد کانال گوش می شود. بعضی اوقات بیماری اوتیت خارجی با نام “گوش شناگران” شناخته می شود.

آب و هوا. این بیماری بیشتر در آب و هوای گرم، با درجه رطوبت بالا اتفاق می افتد. در کشورهای گرم سیر بیشتر رُخ می دهد.
بیماری های پوستی. وجود بیماری پوستی مانند اگزما می تواند در ایجاد اوتیت خارجی تاثیر گذار باشد.
استفاده از سرنگ مخصوص پاک کردن گوش. می تواند باعث ایجاد التهاب در کانال گوش شود. 
عفونت گوش میانی. در مواقعی عفونت های گوش میانی با ترشحات همراه هستند که این امر می تواند باعث بروز اوتیت خارجی شود. 

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *