استرس خود را با کمک مکمل ها کاهش دهید

مطلب را به اشتراک بگذارید

وقتی تحت استرس جسمی، فکری و احساسی زیادی قرار می گیرید برخی از مکمل ها می توانند مورد استفاده قرار بگیرند.

ویتامین C:  تحقیقات نشان داده که ویتامین C به مقدار بیش از ۵۰۰ میلی گرم در روز می تواند به عنوان یک کورتیزول زدای قوی عمل کند. 

ویتامین های گروه B: افراد دارنده گروه خون A به مقدار زیادی به ویتامین B1 ، B5 و B6 نیاز دارند. (و آنهایی که گیاه خوارند به ویتامین B12 بیشتر نیاز دارند.)  ویتامین B1 و B6 باعث کارکرد کورتیزول در غده آدرنال می شوند و باعث تعادل کارکرد این غده می گردند. در هر نوع از استرس (فکری، جسمی و روحی) بیشترین تقاضای بدن شما به ویتامین B5 می باشد. زیرا باعث رفع خستگی زیاد پس از انجام امور استرس زاست.

روی: پانزده تا بیست و پنج میلی گرم روی در روز میتواند میزان کورتیزول را کاهش دهد.

تیروسین: یک امینو اسید است. تحقیقات نشان داده که مصرف سه تا هفت گرم تیروسین در مواقع استرس، خستگی و عصبانیت را کاهش می دهد.

استرول و استرولهای گیاهی: استرول های گیاهی و استرولین ها از لحاظ شیمیایی معمولاً به عنوان روغن های گیاهی توصیف می شوند، که از لحاظ شیمیایی بسیار شبیه به کلسترول می باشند. اما خاصیت بیولوژیکی آن به عنوان آداپتو ژن در بدن عمل می نماید. استرول ها از نامتعادلی سیستم ایمنی بدن درهنگام استرس جلوگیری نموده و به متعادل سازی میزان کورتیزول کمک می نمایند.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *