خطرات جویدن ناخن

مطلب را به اشتراک بگذارید

خطرات جویدن ناخن

علاوه بر احساس خجالت به دلیل جویدن ناخن‎ ‎و داشتن ناخن‌های زشت، اثرات منفی و خطرناک دیگری نیز این عادت ‏زشت دارد، مانند‎:

‏۱- عفونت‌های دهان :‎

موقع جویدن ناخن، معمولا دست‌ها کثیف و آلوده هستند. لذا باکتری‌ها و میکروب‌های مضر روی دست باعث عفونت دهان، ‏لب‌ها و لثه می‌شود. آیا می‌دانید که حدود ۲۰۰۰ نوع عفونت پوستی در سالن‌های آرایش ناخن کشف شده است؟ آن وقت ‏متوجه می‌شوید که شما با جویدن ناخن‌های خود در معرض ابتلا به چه بیماری‌هایی هستید‎.

‏۲- مشکلات دندانی :

ناخن‌ها سفت هستند و جویدن آن‌ها کاری سخت است. لذا اگر ناخن‌های خود را بجوید، دندان‌ها به خصوص دندان‌های جلویی ‏خود را خراب می‌کنید. این عادت حتی روی ظاهر دندان‌های شما نیز موثر است. لذا علی رغم داشتن دست‌هایی زشت، ‏دندان‌های جلویی شما شکسته و ترک خورده می‌شوند‎.

‏۳- ناتوانی استفاده از دست ها‎ :

اگر عادت کرده باشید که مدام ناخن‌های خود را بجوید و دستتان داخل دهانتان باشد، نمی‌توانید به درستی وظایف شغلی خود ‏را انجام دهید. در موارد شدید، جویدن ناخن باعث می‌شود فرد نتواند کارهای عادی و روزمره خود را نیز انجام دهد‎.

‏۴- عفونت ناخن :

جویدن ناخن‎ ‎باعث می‌شود ناخن‌های شما ضعیف و سست شده و باکتری‌ها و قارچ‌ها وارد ترک‌های کوچک و زخم‌های ‏روی ناخن شما شوند. اگرچه برخی انواع عفونت‌های ناخن به راحتی درمان می‌شود، ولی برخی دیگر مثل قارچ ناخن به ‏سختی برطرف می‌شود‎.‎
عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *