خواص وانیل طبیعی و وانیلین موجود در آن

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص وانیل طبیعی و وانیلین موجود در آن

تحقیقات بر روی وانیل نشان داده که این ماده غذایی حاوی مقدار زیادی آنتی اکسیدان و مواد آنتی باکتریال می باشد و یا حتی توانایی مبارزه با سرطان و سلول های بدخیم و تومور ها را نیز دارا است. وانیل ارگانیک و طبیعی دارای فواید بسیار زیاد دیگری نیز هست که در زیر به برخی از آنها اشاره می کنیم :
۱- افزایش قوای جنسی :
از دوران قدیم از وانیل و وانیلین به عنوان ماده غذایی افزاینده قوای جنسی یاد شده است، اگرچه امروزه تحقیقات نشان داده که وانیل طبیعی به دلیل افزایش هورمون های تستوسترون باعث افزایش میل جنسی در مردان می شود. یه تحقیق در دهه ۷۰ میلادی نشان داد که افرادی که در این تحقیق شرکت کرده بودند عده زیادی از آنها بر این باور بودند که وانیل باعث بهبود ضعف جنسی آنان شده است.
۲- بیماری های پوستی :
ویژگی های آنتی باکتریال وانیلین باعث می شود تا مشکلات پوستی بر طرف شوند مانند آکنه ها و جوش ها، به علاوه ویژگی های آنتی اکسیدانی وانیل باعث می شوند آسیبی که از رادیکال های آزاد به بدن وارد می شود کاسته شود. و حتی باعث جلوگیری از پیری پوست می شود. در صنعت لوازم آرایشی از وانیل طبیعی یا وانیلین هم برای رایحه اش استفاده می شود هم برای خاصیت جوان سازی پوست. از مصرف لوازم آرایشی و بهداشتی که در تهیه آنها صرفاً از نوع شیمیایی وانیل به صورت پودر سفید رنگ به کار رفته خودداری نمایید.
۳- سوختگی :
از قدیم الایام در درمان های خانگی برای سوزش یا بریدگی از وانیل استفاده می کردند اما توجه داشته باشید وقتی زخم حاصل از سوزش نو باشد نباید به هیچ عنوان وانیل یا وانیلین را بر روی آن قرار داد. البته دقت شود که از وانیل طبیعی در شربت استفاده شده باشد.
۴- سرفه :
شربت های سرفه معمولا دارای مقداری وانیل یا وانیلین می باشند که باعث می شوند مزه تلخ آنها از بین برود.البته دقت شود که از طبیعی در تهیه شربت استفاده شود.
مصارف دارویی :
بو کشیدن مقدار از این وانیل ها باعث کاهش استرس و جلوگیری از آن می شود. تحقیقات نشان داده که مصرف مرتب وانیل باعث جلوگیری از افسردگی و حمله های عصبی می شود.
بیشتر مشکلات گوارشی با مصرف چای سبز با وانیل رفع می شود و همچنین مصرف وانیل یک درمان سنتی برای درمان تهوع می باشد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *