زردچوبه و درمان آلرژی

مطلب را به اشتراک بگذارید

زردچوبه و درمان آلرژی

آلرژی یک نوع حساسیت است که با توجه به واکنش سیستم ایمنی بدن ایجاد می شود. در واقع هر زمان که بدن با یک ایمونوگلوبولین E آلرژن خاص (IGE) مواجه می شود اشکال مختلف واکنش های آلرژیک و التهابی پدیدار می شود.
این واکنش های آلرژیک پس از قرار گرفتن در معرض عوامل محیطی و سایر آلرژن ها تشدید می شود. آلرژی توسط دلایل بسیاری مانند مواد غذایی، دارو، شوره حیوانات خانگی، گزش حشرات و سایر آلرژن های فصلی مانند چمن، علف های هرز، گرده، دود، و غیره ایجاد می شود. علت اصلی، انتشار هیستامین در جریان خون است.

زردچوبه یکی از درمان های موثر برای آلرژی است

زردچوبه ادویه ای از خانواده ی زنجبیل است. به طور گسترده در پخت و پز آسیایی استفاده می شود. برای درمان بسیاری از مشکلات سلامتی و زیبایی از جمله حساسیت و آلرژی استفاده می شود.
زردچوبه دارای یک ترکیب به نام کورکومین است که به عنوان ضد احتقان عمل می کند و در نتیجه به کاهش آلرژی و علائم آن کمک می کند.
زردچوبه مانند یک آنتی هیستامین عمل می کند، که ترشح هیستامین را کم می کند.
دارای خاصیت ضد باکتری و ضد التهابی است و موجب درمان آلرژی و دیگر مشکلات سلامتی مرتبط با آن می شود.
با ترکیب کورکومین موجود در زردچوبه با گیاهان دیگر مانند ریشه شیرین بیان یا عصاره کندر ماده ای بسیار موثر و قوی جهت درمان آلرژی تهیه می شود.
پس توصیه می شود که زردچوبه را در رژیم غذایی روزانه ی خود بگنجانید.
در ادامه ۲ دستورالعمل برای درمان آلرژی تهیه شده از زردچوبه معرفی می شود:
۱) ۱ الی ۲ قاشق چایخوری زردچوبه را در یک فنجان آب داغ بریزید و به خوبی هم بزنید. سپس ۱ الی ۲ قاشق چایخوری عسل به آن افزوده و دوباره به خوبی هم بزنید.
با مصرف منظم این چای زردچوبه، علائم آلرژی را بهبود ببخشید.
۲) ۱ الی ۲ قاشق چایخوری زردچوبه و ¼ قاشق چایخوری روغن زیتون را در یک لیوان آب بریزید. سپس مقدار کمی فلفل سیاه به آن افزوده و به خوبی هم بزنید تا همه ی مواد ترکیب شوند. از این ترکیب به طور مرتب استفاده کنید تا علائم آلرژی بهبود یابد.
عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *