گروه خون و نشانه های تومور

مطلب را به اشتراک بگذارید

بسیاری از سلول های سرطانی در سرطان سینه و سرطان معده، نشانه هایی به نام آنتی ژن T بوجود می آورد که این آنتی ژن ها شباهت بسیار زیادی به  آنتی ژن A  دارند. آنتی ژن T در سلول های نرمال وجود ندارد و تنها در سلول های سرطانی دیده می شود. میزان آنتی ژن T بسیار کمیاب است و بدن نسبت به آن، آنتی بادی ویژه ترشح می کند.

تخمین زده می شود که آنتی ژن T و آنتی  ژن Tn در نود درصد از سلول های سرطانی مختلف و سرطان خون دیده شده است و در سلول های سالم بدن بسیار کمیاب است.

در سرطان های جداگانه (سرطانهایی که در بدن پخش نمی شود)، سلول های حاوی آنتی ژن T بیشتر نسبت به آنتی ژن Tn بوده و در سرطان های پخش شده آنتی ژن Tn  بیشتر می باشد.

یکی از ویژگی های این آنتی ژن ها قابلیت چسبنده کردن سلول های سرطانی به یکدیگر می باشد.

در اینجا خبر خوش این است که همه افراد آنتی بادیهای ویژه ای نسبت به آنتی ژن های T و Tn دارند و یا دارای مقاومت سیستم ایمنی بدن در برابر سلول های حاوی این آنتی ژن ها هستند. گروه خون شما معمولا فعالیت و تولید این آنتی بادیها را کنترل میکند. به همین علت افراد دارنده گروه های خون AB و A مقاومت کمتری دارند. 

ترشح  آنتی ژن A در سرطان معده تنها در افراد دارنده گروه خون A ایجاد نمی شود. تعداد بسیاری از افراد دارای گروه خون B و O مبتلا به سرطان معده نیز دارای آنتی ژن A هستند.

چنین به نظر می رسد، که پیشرفت سرطان معده باعث جهش ژن گروه خون شده و آنتی ژن های گروه خون A شروع به تشکیل و ترشح می کنن حتی اگر گروه خون فرد A نباشد.

در موارد بسیار نادر دیده شده است که گروه خون از نوعی به نوع دیگر تغییر یافته و این معمولا در نتیجه سرطان بسیار بلند مدت بوده است. به نظر می رسد که سیستم ایمنی بدن برای رهایی از سرطان شروع به تغییر گروه خون می کند. در تمام موارد ثبت شده در افراد دارنده گروه خون A تغییر گروه خون در صورت پیشرفت سرطان معمولا به صورت ترشح آنتی ژن های B مانند بوده است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *