کینوا، غذای عالی برای ورزشکاران

مطلب را به اشتراک بگذارید

کینوا، غذای عالی برای ورزشکاران

کینوا غله ای است همانند سایر غلات اما با این تفاوت که حاوی دو برابر پروتئین بیشتر نسبت به سایر غلات مثل برنج، پاستا و جو دوسر است. مصرف غله کینوا به دوره ای باستانی از آمریکای جنوبی بر می گردد، جایی که از آن به عنوان یک ماده اصلی در رژیم غذایی استفاده می شد. امروزه کینوا به طور فراوان در غذاها، سوپ ها، سالاد ها، ادویه ها و حتی صبحانه ها مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به پروتئین بالا، فیبر، فسفر، منیزیم و آهن موجود در کینوا، این ماده غذایی با عطر و طعم خاص، غذای رویایی ورزشکاران محسوب می شود. کینوا یک پروتئین کامل است که حاوی تمام اسید آمینه ضروری است و برای تناسب اندام و عضله سازی بسیار مفید می باشد.

کینوا ارگانیک سه رنگ ۲۵۰ گرمی   

توصیه می شود در رژیم غذایی ورزشکاران مخصوصاً بازیکنان فوتبال، حتماً از کینوا استفاده شود زیرا این یک منبع عالی پروتئین و کربوهیدرات پیچیده است و برای آماده سازی برای تمرینات طولانی مدت و بهبود و ریکاوری بعد از تمرین مناسب است. کربوهیدرات جایگزینی برای انرژی از دست رفته در طول تمرین و پروتئین نیز برای بهبود عضلات سودمند است. تهیه کینوا نسبتاً ساده و شبیه تهیه برنج است.

تهیه غذا همراه با کینوا برای ورزشکاران:

سالاد نخود فرنگی و کینوا: این یک ظرف غذای بسیار مناسب برای وعده شام می باشد. حتی می توانید از آن برای ناهار روز بعد نیز میل فرمایید چرا که به راحتی قابل نگه داری در یخچال می باشد.

سوپ مرغ با کینوا: این یک نوع از سوپ است که در زودپز قابل پخت می باشد. فقط بوی این سوپ کافی خواهد بود تا شما را تشویق به تمرین ورزش کند!

سالاد مرغ با کینوا: این یک خوراک بسیار عالی برای بهار می باشد. البته می توان مرغ را به صورت کباب شده به سوپ اضافه کرد. اگر قادر به کباب کردن ذرت نیز هستید، حتماً آن را با سوپ مخلوط کنید.

کینوا ارگانیک سفید ۲۵۰ گرمی    

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *