چه اتفاقی می افتد وقتی از مواد غذایی حاوی فیبر استفاده می کنید

مطلب را به اشتراک بگذارید

چه اتفاقی می افتد وقتی از مواد غذایی حاوی فیبر استفاده می کنید

 مغز :

 

روزانه خوردن ۷ گرم مواد غذایی حاوی فیبر خطر سکته مغزی را کاهش می دهد . مصرف آجیل و سبزیجات و میوه ها و همچنین غلاتی مانند جو دو سر فیبر مورد نیاز بدن را تامین می کنند .

قلب :

 

فیبر باعث کاهش کلسترول می شود به همین علت خوردن مواد غذایی حاوی فیبر ریسک ابتلا به بیماری قلبی را کاهش می دهد . به عنوان مثال مصرف سبوس جو دو سر که لقب سلطان فیبر غلات را به آن نهاده اند بهترین جایگزین نان گندم است .
کاهش وزن :
افرادی که میزان بیشتری فیبر مصرف می کنند بسیار راحت تر از افرادی که رژیم های سخت می گیرند لاغر می شوند . بهتر است در کنار ورزش نان گندم را از رژیم غذایی حذف و جو دو سر را جایگزین کنید .
کلیه :
مصرف روزانه ۲۱ گرم فیبر خطر ابتلا به سنگ کلیه را کاهش می دهد . جو دو سر حاوی بیشترین میزان فیبر در بین غلات است .
شش ها :
گنجاندن فیبر در رژیم غذایی ریسک ابتلا به بیماری انسداد مزمن ریوی را کاهش می دهد . مصرف روزانه میوه های تازه و سی گرم جو دو سر یا سبوس آن از ابتلا به بیماری های مزمن ریوی جلوگیری می کند .
روده :
خوردن فیبر بیشتر میزان باکتری های سالم در بدن را کنترل می کند و به هضم بهتر غذا کمک می کند . مصرف جو دو سر بهترین روش مبارزه با بیماری های گوارشی است .
قند خون :
فیبر میزان جذب گلوکز را کاهش می دهد ٬ قند خون را کنترل می کند و ریسک ابتلا به دیابت را کاهش می دهد . بهترین روش مبارزه و درمان دیابت نوع ۲ مصرف جو دو سر و سبوس آن بوده و حرکت و ورزش بهترین راه کار مبارزه با دیابت است .

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *