ماءالشعیر خوب است یا بد؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

زیاده‌روی در مصرف ماءالشعیر، به علت داشتن قند و گازCO2 برای سلامتی مضر است.

ماء الشعیر ویتامین B:
ماءالشعیر دارای چند نوع ترکیب مختلف از جمله ساکارز، گلوکز، مالتوز و ویتامین C، ویتامین های گروه B، اسیدهای آلی، انواع آمینواسیدها، املاح، اسید نوکلئیک و آب گازدار است.
ماءالشعیر یکی از نوشیدنی های معمول است که از جوانه «جو» حاصل می شود و در رفع تشنگی مؤثر است. هر ۱۰۰ سی سی ماءالشعیر معمولی حدود ۲۵ کالری انرژی دارد.
ویتامین های گروه B محلول در آب هستند و به راحتی وارد فاز آبی ماءالشعیر در حین جوشش می شوند که در سنتز میانجی های عصبی نقش مهمی دارند، باعث رفع استرس و بسیاری از اختلالات عصبی دیگر می شوند.

ماءالشعیر به دلیل داشتن ویتامین های گروه B و اسید آمینه برای پوست و مو بسیار مفید است و خواص درمانی بسیاری برای خانم ها دارد و تا حدودی در افزایش ضریب هوشی نیز مؤثر است.

سایر خواص ماء الشعیر:
• ماءالشعیر در رفع خستگی اعصاب، مؤثر است و به دفع سنگ های کلیوی کمک می کند. ماءالشعیر در تأمین آب و الکترولیت های بدن مؤثر است همچنین ماءالشعیر از استحصال دانه های جو به دست می آید و علاوه بر جو، آب رازک و سایر افزودنی های مجاز خوراکی نیز در آن به کار می روند.
• مزه تلخ ماءالشعیر، مربوط به رازک می باشد. رازک همچنین خاصیت آنتی بیوتیکی دارد که به پایداری ماءالشعیر کمک می کند.
• عصاره مالت جو حاوی فیبرهای غذایی محلول می باشد که در رفع التهاب روده، یبوست و مشکلات معده بسیار موثر است.
• فیبرها اثرات زیادی در بدن دارند، باعث تنظیم عملکرد روده، کاهش خطر بیماری های قلبی و بعضی انواع سرطان می گردند.
• ماءالشعیر غنی از فلاونوئیدها، کاروتنوئیدها و آنتوسیانین ها می باشد که در بهبود عملکرد خون رسانی قلب و کاهش ابتلا به پرفشاری خون و سلامت کلیه ها، محافظت از بدن در برابر بروز سرطان ها، سکته های قلبی و مغزی بسیار مؤثر می باشند.

مضرات مصرف ماء الشعیر:
زیاده روی در مصرف ماءالشعیر، به علت داشتن قند و گازCO2 برای سلامتی مضر است، زیرا قند و اسید موجود در آن باعث پوسیدگی دندان ها می شود. همچنین قند باعث ایجاد کالری اضافی و چاقی می گردد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *