مواد غذایی که باعث می شود ظاهر شما پیرتر نشان دهد

مطلب را به اشتراک بگذارید

مواد غذایی که باعث می شود ظاهر شما پیرتر نشان دهد

هرچیزی که شما می‌خورید روی پوست شما تاثیرمی گذارد. هم در بهترشدن پوست و هم بدتر شدن پوست.

خوردن چند عدد شیرینی در یک شب شما را پیر نمی‌کند اما دنبال کردن یک رژیم غذایی نامناسب فرایند پیرشدن پوست (و دندان‌ها) را به مرور زمان سرعت می‌بخشد. اینجا به معرفی ۸ نمونه از مواد غذایی که باید در مصرف آنها زیاده روی نکرد می پردازیم.

شیرینی ها

با مصرف بیش از اندازه قند تولید گلوکز افزایش می‌یابد. اگر قند مصرفی فرد بیش از نیاز سلول‌های بدن خود باشد قند در سلول‌ها با پروتئین‌ ها ترکیب شده و نتیجه ″دیابت″ خواهد بود و به کلاژن پوست صدمه می‌زند.

اگرمواد قندی زیادی مصرف کنید لبخند زیبایی نخواهید داشت. قند به دندان‌ها شما نفوذ کرده جایی برای پرورش باکتری‌ها خواهد بود و دندان‌های بدرنگ و بدون درخشش بر جای خواهد گذاشت.

الکل

کبد سالم مساوی می باشد با پوستی سالم. کبد شما سالم باشد سم‌هایی که بر روی پوست شما تاثیر تخرب دارند به طور طبیعی از بدن شما دفع می‌گردند. اما وقتی سم‌ها در کبد شما رسوب کنند و دفع نشوند پوست از مشکلات: آکنه، رنگ‌پریدگی و چروک خواهد بود.

نوشیدن الکل می‌تواند عامل بیرون ریختن کورک در سطح پوست باشد. الکل آب بدن را از بین می‌برد و موجب بی‌خوابی هم می‌شود.

گوشت سوخته

قسمت‌های سوخته و ذغالی بر روی برگر دارای هیدروکربن‌های مضر می باشد که موجب از بین رفتن کلاژن‌ پوست می‌شود. برای همیشه کباب خوردن را کنار نگذارید فقط قسمت های سوخته و سیاه را بخراشید.

غذاهای شور

بسیاری از غذاهای آماده و بسته‌بندی حاوی مقادیر زیادی سدیم می باشد که آب بدن را از بین برده و ظاهری پف‌آلود بر جا می گذارد.

در استفاده از این ماده غذایی احتیاط کنید بیشتر از آنچه تصور می‌کنید دارای نمک می باشند و اگر مجبور به استفاده باشید برای از بین بردن اثر آن با مرطوب کننده که حاوی کافیین باشد اثر تخریبی آن بر پوستتان را خنثی کنید.

غذاهای تند و فلفلی

غذاهای فلفلی التهابات پوستی را افزایش می دهند و عوارضی هم در دوران یائسگی دارند.

فعالیت رگ‌های خونی در پوست بسیار زیاد امی باشد و غذاهای فلفلی موجب گشاد شدن رگ‌ها می شوند و زنان یائسه پوستی التهاب دار دارند. نگران غذاهای فلفلی که گاهی مصرف می‌کنید نباشید. غذاهایی با طعم ملایم مصرف کنید.

نوشابه های انرژی زا

نوشابه‌های انرژی ‌زا شما را سرشار از انرژی می کنند اما اثر مخربی بر روی دندان‌های شما خواهند داشت. اثر تخریبی نوشابه‌های انرژی ‌زا به مینای دندانچندین برابر نوشابه‌های ورزشی می‌باشد.

نوشابه‌های انرژی‌زا حاوی مواد اسیدی می باشند. برای استفاده از این نوشابه ها از نی استفاده کنید.

مواد حاوی کافیین

کافیین هم مانند بقیه ادرارآورها عمل می‌کند. وباعث دفع آب و هرگونه رطوبتی از بدن می شود، و شامل پوست نیز می‌شود.

هر چیزی که آب بدن راخالی کند آب پوست را نیز از بین می‌برد و آن را خشک و شکننده می کند. کرم‌های مرطوب کننده یکی از ساده‌ترین راه‌های حفظ جوانی پوست می باشد.

چربی های ترانس

چربی‌های اشباع نشده نه تنها برای حملات قلبی بسیار جدی می باشد بلکه برای پوست هم تهدیدی جدی به حساب می‌آید. چربی‌های اشباع نشده موجب افزایش التهابات می‌شوند.التهاب برای کلاژن‌سازی خطری جدی می باشد.

چربی‌های مضر خطر دریافت اشعه های خورشید را نیز افزایش می‌دهد که اولین عامل پیری محسوب می‌شود. بهترین روغن برای جوانی و مبارزه با بیماری های قلبی روغن زیتون می باشد.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *