مواد غذایی مفید برای لاغری

مطلب را به اشتراک بگذارید

اگر بدن افراد دارای رژیم، از سوخت و ساز پایینی برخوردار باشد بدن آنها نمی‌تواند چربی ذخیره شده را بسوزاند در نتیجه وزن آنها افزایش یافته یا به عبارتی وزنی از دست نمی‌دهند.

براساس مطالعات، هنگامی که دارچین را با غذا مصرف کنیم نه‌به‌صورت جداگانه به بدن کمک می‌کند تا قند ذخیره شده را بهتر بسوزاند و با این کار سطح قند خون کاهش می‌یابد. با کاهش یافتن سطح قند خون، بدن می‌تواند سطوح انرژی، میل به غذا و سیگنال‌های گرسنگی خود را تنظیم کند. علاوه بر این تمایل بدن برای ذخیره چربی را نیز کاهش می‌دهد. با فوایدی که به خاطر افزایش سوخت‌وساز و تعادل قند خون نصیب بدن می‌شود، دارچین در نهایت به سلول‌های چربی درون بدن کمک می‌کند تا نسبت به سطح انسولین خون عکس‌العملی سریعی نشان دهند. و نتیجه این پاسخ‌دهی فوایدی است که از سوزاندن چربی و کاهش وزن به دست می‌آید.

بادام

مصرف بادام باعث افزایش سوخت و ساز بدن شما می شود درست است که بادام دارای کالری بالایی است ولی اسید های چرب و امگا ۳ موجود در آن است که باعث افزایش سوخت وساز می شد. به عقیده متخصصان تغذیه، پروتیئن، ترکیبات چربی غیر اشباع و فیبر موجود در بادام آن را به یک دانه کوچک با خواص بیشمار تبدیل کرده است که در لاغری هم اثر گذار است. پس خوردن کمی بادام که یک منبع غنی از آنتی اکسیدان‌ها ویتامین E و منیزیم است در روز باعث ایجاد حس سیری شده و به کنترل وزن کمک می‌کند.

بروکلی

بروکلی یکی از سبزیجات معجزه آسایی است که سرشار از امگا ۳، فیبر،کلسیم، منیزیم،ویتامین،C B6 و B12 است که باعث سوزاندن چربی های اضافی بدن می شوند. مصرف کلم بروکلی سبب کاهش کلسترول و تری گلیسیرید افراد می‌شود، ضمن اینکه در افراد مبتلا به مرض قند نیز سبب کاهش میزان قند خون می‌شود.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

    1. با سلام. بله این مواد غذایی هم برای سلامتی هم برای لاغری مناسب هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *