عسل و درمان سرطان

مطلب را به اشتراک بگذارید

در گذشته اگر کسی سرفه می کرد مقداری عسل در چای ریخته و به او می دادند. زیرا باعث رفع سرفه می شد. امروزه محققین دریافتند که عسل خاصیت حفاظتی دارد و به این نتیجه رسیده اند که می توان از آن در درمان سرفه های آنفلوانزایی استفاده کرد.

تاریخچه:
عسل از حدود ۳ میلیون سال پیش مورد استفاده قرار گرفته است. نقاشی هایی در دیواره های قارها در اسپانیا ثابت می کنند که چیزی در حدود ۳۰۰۰ سال پیش از میلاد مسیح مردم از عسل استفاده می کردند.
عسل و خواص:

عسل دارای آنتی اکسیدان، کربوهیدرات، پروتئین و خاصیت های ضد میکروبی می باشد. عسل با توجه به اینکه از گل گرفته می شود اما هیچگونه آلودگی گیاهی ندارد. دلیل آن هم این است که عسل می تواند از رشد باکتری های مضر جلوگیری کند. اگرچه بسیاری از بیماری ها نظیر سرماخوردگی ویروسی هستند اما همین طبیعت عسل می تواند آنها را از بین ببرد.

عسل یا شربت سرفه:
در یک تحقیق که در سال ۲۰۰۷ انجام شد عسل را با دکسترامتورفان مقایسه کردند. (یک شربت سرفه که باعث آرامش سرفه در کودکان می شود). عده ای از کودکان را که سرفه می کردند به آنها عسل دادند و عده دیگر را با شربت سرفه درمان کردند. در روز بعد متوجه شدند کسانی که عسل مصرف کرده بودند همه ی علائم سرفه در گلوی آنها از بین رفته اما در کودکان دیگر کمی خفیف تر گشته است.
عسل و خاصیت ایمنی:
در یک تحقیق در ژاپن به تعدادی موش سرطانی عسل دادند و متوجه شدند که عسل از ازدیاد تومور ها در بدن جلوگیری کرده و باعث افزایش ایمنی بدن این موش ها می شود.
توجه داشته باشید:
عسل را نباید به هیچ عنوان به کودکان زیر یک سال داد. دلیل اصلی آن هم این است که کودکان نسبت به یکی از باکتری های موجود در عسل به نام کلوستریدیوم بوتولینیوم کم طاقتی دارند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *