دیابت نوع دو و تاثیر آن بر زندگی

دیابت نوع دو و تاثیر آن بر زندگی

مطلب را به اشتراک بگذارید

داشتن یک شریک ممکن است به کاهش ریسک شما کمک کند

 


محققان می گویند زندگی با یک فرد مهم می تواند به کاهش سطح قند خون کمک کند و به نوبه خود خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را در افراد کاهش دهد.

کارشناسان می گویند یکی از عوامل این است که یک نظم قابل توجه می تواند به فرد کمک کند تا در سبک زندگی روزانه خود با انگیزه و منظم بماند.

وقتی نوبت به کاهش خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ می رسد، توصیه هایی که حول رژیم غذایی و ورزش می چرخد، کم نیست.


با این حال، یکی از جنبه های پیری سالم که ممکن است نادیده گرفته شود، زندگی مشترک است.

 

در مطالعه‌ای که امروز در ژورنال BMJ Open Diabetes Research & Care منتشر شد، محققان می‌گویند افرادی که با همسر یا فرد دیگری زندگی می‌کنند، در درازمدت سالم خواهند بود.

 

محققان لوکزامبورگ و کانادا با تجزیه و تحلیل داده‌های تقریباً یک دهه، دریافتند افرادی که همسر دارند بیشتر احتمال دارد سطح قند خون پایین‌تری را حفظ کنند – صرف نظر از اینکه چقدر با همسرشان خوب کنار می‌آیند.

 

محققان گفتند که این داده ها بر اساس مطالعات قبلی است که مزایای زندگی مشترک و جنبه های منفی انزوای اجتماعی را نشان می دهد.

 


 

شرکا می توانند به سطح قند خون کمک کنند


 

محققان داده های مربوط به ۳۳۳۵ بزرگسال بدون دیابت در سنین ۵۰ تا ۸۹ سال را از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۱۳ بررسی کردند.

 

 

محققان گفتند که آنها دریافتند افرادی که همسر یا شریک زندگی مشترک دارند سطح قند خون سالم تری نسبت به افرادی که تنها زندگی می کنند دارند.

 

دکتر کاترین فورد، نویسنده اصلی مطالعه و عضو فوق دکتری در گروه روانشناسی در دانشگاه کارلتون در اتاوا، کانادا، به Healthline گفت که تغییر در وضعیت تاهل به طور قابل توجهی با تغییر در سطح متوسط قند خون مرتبط است.

 

او گفت: “برای کسانی که از ازدواج یا زندگی مشترک خارج شده اند، میانگین سطح قند خون آنها پس از کنترل تعدادی از عوامل بدتر بود.”

علاوه بر این، به نظر نمی‌رسد که سطح اختلاف در وضعیت زندگی مشترک هیچ تأثیری بر سطح قند خون نداشته باشد. به گفته محققان، تنها زندگی با یک شریک، حتی در یک رابطه تیره، برای نشان دادن نتایج مثبت کافی است.

 

 

فورد خاطرنشان کرد: غیرمنتظره بود که فشار و حمایت همسر بر سطح متوسط قند خون تأثیر نداشته باشد. “ممکن است حمایت و فشار همسر برای کسانی که نیاز به مدیریت فعال تشخیص دیابت دارند، اهمیت بیشتری داشته باشد.”

 

 

فورد افزود که او قصد دارد برای درک بیشتر این ارتباطات، در مورد روابط زناشویی و رفتارهای بهداشتی در میان افراد مسن تحقیق کند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *