حذف گوشت از رژیم غذایی گروه های خونی مختلف چه عوارض و محاسنی می تواند داشته باشد؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

دردارندگان گروه های خونی A  و ABممکن است باعث شود وزن کم کنید؟
خوردن سبزیجات به جای گوشت در این گروه از افراد می تواند باعث شود وزن کم کنید و احساس سبکی کنید هم چنین طبق تحقیقات به عمل آمده مصرف سبزیجات می تواند باعث درمان بسیاری بیماری ها شود. 
ممکن است برخی باکتری های سالم در روده پدید آید و کمی احساس نفخ کنید:
بدن آنزیم های گوارشی دارد که پروتئین بدن را کنترل می کند و این عمل تغییر نمی کند حتی اگر مصرف گوشت را کنار بگذارید. کربوهیدرات غیر قابل هضم می تواند تغییراتی در سیستم روده به وجود بیاورد. با مصرف سبزیجات و حذف گوشت مدتی طول می کشد تا روده به سیستم جدید عادت کند به همین خاطر شما احساس نفخ و گاز خواهید کرد ولی با اندکی صبر بدنتان عادت می کند. رژیم غدایی مبتنی بر سبزیجات منجر به کاهش خطر ابتلا به بیماری های مزمن و تغییر سایز دور کمر در دارندگان گروه خونی A و AB می شود. 
می توان بدن را از ابتلا به بیماری قلبی در امان نگه داشت:
آزمایشات انجام شده بین افراد گوشت خوار و گیاه خوار نشان داده است ابتلا به بیماری قلبی و التهاب بین افراد گیاه خوار دارنده گروه خون A و AB کمتر از افراد گوشت خوار می باشد.
ممکن است اشتهایتان را از دست بدهید:
روی، سیستم ایمنی بدن را تقویت می کند اما مواد معدنی در صدف و گوشت قرمز فراوان است، همچنین برای طعم و مزه و حس شنوایی حیاتی است. کمبود زینک عامل اختلال در حس چشایی می باشد.
لوبیا، آجیل، سبوس جو دو سر، و فراورده های لبنی زینک مورد نیاز بدن را تامین می کنند. به طور کلی افراد گیاه خوار نسبت به افراد گوشت خوار زینک بیشتری نیاز دارند. 
عضلات ممکن است به زمان بیشتری برای بهبود نیاز داشته باشند:
پروتئین برای ساخت عضله، حفظ ، و ترمیم آن پس از تمرینات ورزشی  ضروری است ولی با حذف گوشت مدت زمان بیشتری برای ترمیم عضلات نیاز است. 
به همین دلیل پیروی از رژیم غذایی مناسب گروه خون کمک زیادی به ترمیم عضلات و ماهیچه سازی می نماید مهمترین غله عضله ساز و تقویت کننده ماهیچه های بدن جو دو سر می باشد. 
ممکن است نیاز به مکمل داشته باشید:
گیاه خواران به اندازه گوشت خواران به آهن، کلسیم و ویتامین B12 برای عملکرد مناسب بدن  نیاز دارند و سبزیجات به تنهایی نمی توانند این مواد را تامین کنند به همین دلیل باید از مکمل های مناسب گروه خون استفاده کنند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *