انواع ریزش مو

مطلب را به اشتراک بگذارید

انواع ریزش مو

انواع مختلفی از ریزش مو وجود دارد که آلوپسی نیز نامیده می شوند:
-ریزش موی طبیعی که با افزایش سن موهای فرد به مرور می ریزند. فولیکول های مو در این نوع به مرحله ی استراحت می روند. (Involutional alopecia)
-وضعیت ژنتیکی که می تواند هم مردان و هم زنان را تحت تأثیر قرار دهد. معمولاً به عنوان طاسی شناخته می شود. الگوی طاسی در بین مردان و زنان متفاوت است. در مردان از سمت پیشانی مو شروع شده و کم کم به مرکز و انتهای سر می رسد. در زنان موها در سطح سر کم و نازک می شوند. (Androgenic alopecia)
-شروع ناگهانی ریزش مو که در هر سنی ممکن است رخ دهد. این نوع ریزش ممکن است منجر به طاسی کامل شود. در ۹۰% افراد با این شرایط، پس از چند سال موها دوباره رشد خواهند کرد. (Alopecia areata)
-ریزش موهای سر و کل بدن، ابروها، مژه و… (Alopecia universalis)
-نوعی ریزش مو اغلب در بین کودکان دیده می شود. این امر از یک اختلال روانی ناشی می شود که کودک شروع به کشیدن موهای خود می کند. (Trichotillomania)
-نازک شدن مو در اثر تغییرات در چرخه رشد مو. در این حالت اکثر موها وارد مرحله استراحت شده و مو ها شروع به نازک شدن می کنند. (Telogen effluvium)
-شرایط التهابی پوست (سلولیت، فولیکولیت، آکنه)، و اختلالات پوستی دیگر (مانند برخی از انواع لوپوس و لیکن پلان) اغلب موجب ایجاد زخم هایی روی پوست سر شده و توانایی پوست برای رویش دوباره ی مو را از بین می برند. (Scarring alopecias)
عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *