آنتی اکسیدان های طبیعی

مطلب را به اشتراک بگذارید

ملاتونین:

این هورمون به طور طبیعی در غده صنوبری در مغز ترشح میشود، ترشح این هورمون در پروسه پیری کم کم کاهش می یابد. این هورمون به عملکرد حضور ذهن کمک کرده و در تنظیم خواب مهم است.

ویتامینهای E ،C ،A:

این آنتی اکسیدانها از بدن در برابر رادیکال های آزاد محافظت کرده و در خون رسانی به مغز کمک می کنند.

چای سبز:

در چای سبز آنتی اکسیدانهای مهمی وجود دارد که به سم زدایی بدن کمک کرده و در درمان مشکلات خون رسانی مفید می باشند. چای سبز حاوی فلوونوید و فنول های مفیدی است که سموم و رادیکال های آزاد و مضر را از بین برده و آسیبهایی را که این عناصر مضر به بدن رسانده اند را ترمیم میکند.

جینکو:

گردش خون و خونرسانی به مغز را تقویت کرده و از سکته مغزی جلوگیری میکند. جینکو به حافظه کمک کرده و فراموشی را برطرف می سازد، در تحقیقات نشان داده شده که جینکو در بهبود حافظه در جوانان نقش دارد و میتواند بسیاری از مشکلات سیستم عصبی را در افرادی که دارای بیماریهای سیستم عصبی هستند را برطرف کند.

جینسینگ: 

میزان کورتیزول را متعادل ساخته، از سکته مغزی جلوگیری کرده و در بهبود حافظه نقش مهمی دارد. جینسینگ انرژی را بالا میبرد. در تحقیقی انجام شده نشان داده شده که جینسینگ توانایی بدن را در برابر استرس بالا برده و در تقویت و بهبود کارکرد سیستم قلب و عروق، مغز، و غدد داخلی می تواند مفید باشد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *