پزشکان درباره لاک ناخن چه میگویند؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

پزشکان درباره لاک ناخن چه میگویند؟

مواد آرایشی ناخن‎ ‎برای رنگ کردن ناخن، افزایش طول ناخن به طور مصنوعی و یا افزایش مقاومت ناخن به کار می‌روند‎.
لاک ناخن باعث درماتیت‎ ‎تماسی آلرژیک می‌شود. شخصی که به لاک ناخن حساسیت دارد ممکن است در انگشتان و پلک، ‏صورت و گردن و جاهایی که لاک ناخن زمانی که در حال خشک شدن بوده تماس داشته دچار حساسیت‎ ‎شود. فرمالدئید ‏یک ترکیب آلرژی‌زا می‌باشد. افرادی با حساسیت به لاک ناخن می‌توانند لاک‌های‎ hypoallergenic ‎را که بدون فرمالدئید ‏هستند استفاده کنند. لاک‌های قرمز رنگ ممکن است باعث زرد رنگ شدن و یا بی‌رنگ شدن ناخن شوند‎.
کوتیکول (چین پوستی در پایه ناخن) از عفونت ناخن جلوگیری کرده و سلول‌های مولد ناخن را محافظت می‌کند پس بهتر ‏است چیده یا کوتاه نشود‎.
افزایش طول ناخن ها ممکن است به وسیله ناخن‌های پلاستیکی که کل ناخن یا انتهای ناخن را می‌پوشاند انجام شود‎ .‎ناخن‌های مصنوعی‎ ‎با چسب‌هایی چسبانده می‌شوند که حاوی‎ methacrylate ‎هستند که یک ماده حساسیت‌زا می‌باشد. ‏چسب‌های بدون‎ methacrylate ‎ممکن است باعث شکاف و ترک ناخن شوند. جعبه‌های مخصوص ترمیم ناخن هم از این ‏چسب‌ها استفاده می‌کنند‎.
استفاده طولانی مدت از ناخن‌های کاشته شده از آماده مصرف گرفته تا ناخن‌های کاشته شده برای استفاده طولانی مدت ‏می‌تواند باعث واکنش‌های دردناک و شدید شامل عفونت پوست اطراف ناخن‌ها، شل شدن ناخن‌ها و درماتیت شود. خانم‌هایی ‏که از ناخن‌های مصنوعی و کاشته شده استفاده می‌کنند برای زمان طولانی ممکن است مشاهده کنند که ناخن‌های طبیعی آنها ‏نازک‌تر و مات‌تر شده است. متخصصان پوست پیشنهاد می‌کنند ناخن‌های مصنوعی هم ۳ ماه یک بار برداشته شوند و ‏اجازه داده شود تا ناخن‌های طبیعی استراحت کنند‎.‎
عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *