درمان گیاهی کم کاری تیروئید

درمان گیاهی کم کاری تیروئید

مطلب را به اشتراک بگذارید

درمان گیاهی کم کاری تیروئید

ید: برای بهبود کم کاری تیروئید ضروری و مهم است اغلب بیمارانی که به کم کاری تیروئید مبتلا هستند، باید میزان مصرف ید مصرفی خود را افزایش دهند.

بهترین مواد غذایی برای بهبود عملکرد غده تیروئید به شرح زیر می باشد:

• بلغور جو دوسر
• نمک دریا کم سدیم یددار
کینوا
• سیب زمینی
• ماست
• گوشت و غذاهای دریایی
• مکمل های ید که توسط دکتر تجویز می شود
سایر گیاهان و مغزهای سرشار از ید

زنجبیل:

زنجبیل بیشتری به رژیم غذایی خود اضافه کنید. زنجبیل دارای خاصیت ضد التهابی قوی است، همچنین سرشار از زینک، منیزیم و پتاسیم نیز می باشد که همگی به بهبود عملکرد تیروئید کمک می کنند. زنجبیل بهتر است تازه میل شود و یا از زنجبیل ارگانیک استفاده کنید. می توانید به سوپ یا سایر غذاها اضافه کنید. چای زنجبیل نیز گزینه مناسبی است. چند تکه زنجبیل یا پودر زنجبیل ارگانیک را به یک لیوان آب جوش اضافه کنید و اجازه دهید دم بکشد، سپس مقداری عسل به آن اضافه کنید. دو بار در روز این چای را میل کنید.

تخم کتان بو داده آماده مصرف:

هر روز با معده خالی ۱ الی ۲ قاشق تخم کتان بو داده را با آب بخورید. تخم کتان سرشار از اسیدهای چرب به خصوص امگا ۳ است که به عملکرد غده تیروئید کمک می کند. امگا ۳ نقش بسیار مهمی در تنظیم التهاب ایفا می کند و برای درمان بیماری های گریوز (نوعی پرکاری تیروئید که معمولاً با بیرون زدگی چشم ار حدقه همراه است) و تیروئیدیت هاشیموتو (نوعی التهاب مزمن تیروئیدی است که به علت نوعی بیماری خود ایمنی به وجود می آید) بسیار مهم است.

جینسینگ:

در روز دو بار ۱۰۰ تا ۲۰۰ میلی گرم جینسینگ مصرف کنید. این گیاه برای درمان بیماری های خود ایمنی مانند تیروئیدیت هاشیموتو و گریوز بسیار مهم است. این گیاه را دو بار در روز قبل از صبحانه و قبل از ناهار با توصیه پزشک مصرف کنید.

جینسینگ با کمک به عملکرد غدد آدرنال (غدد فوق کلیوی یک جفت غده درون ریز هستند که هر کدام بر روی کلیه ها قرار دارند و هر کدام از دو بخش تشکیل شده اند و از این دو بخش هورمون های جداگانه ای ترشح می شود) و غده تیموس (غده ای که در بدن هر انسان وجود دارد و جزو دستگاه ایمنی محسوب می شود، مهم ترین فعالیت این غده تولید لنفوسیت می باشد) و سطح هورمون ها را تنظیم می کند و نقش بسیار مهمی در درمان کم کاری تیروئید دارد. این گیاه به کاهش خستگی یکی از شایع ترین علائم کم کاری تیروئید کمک می کند.

گردوی سیاه:

منبع خوبی از ید طبیعی محسوب می شود که به تقویت غده تیروئید کمک می کند. همچنین سرشار از منیزیم است که به فعالیت طبیعی تیروئید کمک می کند.

گزنه:

یکی دیگر از گیاهان سرشار از ید که برای درمان کم کاری تیروئید استفاده می شود. گزنه همچنین دارای خاصیت ضد التهاب و ضد حساسیت است و ادرار آور است که برخی از علائم کم کاری تیروئید از جمله تورم و احتباس آب (تجمع آب در بدن ناشی از تجمع بیش از حد مایعات در سیستم گردش خون و بافت های بدن) را برطرف می کند.
بهترین راه برای مصرف گزنه: مصرف آن به صورت چای گیاهی (یک قاشق گیاه گزنه را به مدت ده دقیقه دم کنید و روزی یک الی دو بار مصرف کنید)

مکمل جلبک دریایی:

روزانه حدود ۲۰۰ تا ۶۰۰ میلی گرم مکمل جلبک دریایی مصرف کنید. نوعی جلبک قهوه ای شامل مقادیر زیادی ید طبیعی است و می تواند غده تیروئید را تحریک کند. همچنین شامل موادی است که به کاهش سایز تیروئید و عملکرد طبیعی تیروئید کمک می کند. حتماً برای مصرف این مکمل ها با پزشک متخصص مشورت کنید.

نور آفتاب:

روزانه به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه در معرض نور خورشید قرار بگیرید. این کار برای حفظ سطح ویتامین D بدن حیاتی است و نقش مهمی در عملکرد متابولیسم و ایمنی دارد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *