مضرترین مواد غذایی برای دیابتی ها

مطلب را به اشتراک بگذارید

مضرترین مواد غذایی برای دیابتی ها

قندها
قند اضافه شده به غذاها می‌تواند باعث افزایش قند خون شود. دیابت نوع ۲ اگر با قند خون بالا همراه باشد شما را می تواند در خطر آسیب به شبکه‌ی چشم، و آسیب به اعصاب، زخم پا، بیماری‌های پوستی و بیماری‌های کلیوی قرار خواهد داد. قند مقدار کم مشکلی ندارد اما باز هم باید آنرا محدود کنید تا قند خون در اندازه‌ نرمال بماند. غذاهای شیرین سرشار از کالری می باشند و بدون ویتامین، مواد معدنی و مغذی می باشند. پر کردن معده با میوه‌ها، سبزیجات، غلات، و پروتیین بدون چربی راه خوبی برای دریافت کالری می باشد.
غذاهایی مانند میوه‌ها که قند طبیعی دارا می باشند شاخص قندی پایین نسبت به غذاهایی دارند که به آن‌ها قند اظافه می‌شود. غذاهایی که به آن‌ها شکر اظافه می‌شود مانند شیرینی‌ها، شاخص قندی بالایی دارند و می‌توانند باعث افزایش قند خون شوند. انتخاب توت فرنگی به جای یک آب ‌نبات انتخاب بهتری می باشد.طبق نظریه انجمن دیابت ،سلیاک،و قلب آمریکا بهترین روغن مصرفی برای انسان روغن زیتون و بهترین غله جودوسر می باشد.
چربی ها
چربی‌ها را در برنامه‌ غذایی‌ محدود کنید زیرا سرشار از کالری می باشند و مصرف زیاد کالری باعث چاقی می شود ونه تنها وضعیت دیابت را بدتر خواهد کرد حتی خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی، سرطان، فشار خون، و ورم مفاصل را افزایش خواهد داد. لبنیات کم چرب، گوشت‌های کم چرب، میوه‌ها، و غلات، میزان مصرف چربی را کاهش دهید. انجمن دیابت آمریکا معتقد است که باید از چربی‌های اشباع و ترانس که خطر حمله‌ی قلبی یا سکته‌ی مغزی و کلسترول را افزایش می‌دهند پرهیز کرد.
کربوهیدرات ها
هر فردی یک برنامه‌ غذایی سالم به کربوهیدرات احتیاج دارد. اما افراد دیابتی‌ باید کربوهیدرات‌ها را هوشمندانه انتخاب کنند. شاخص قند خون را در نظر بگیریم غلات کامل مانند جودوسر نسبت به محصولات تصفیه شده شاخص قند خون پایین ‌تری دارند و باعث تنظیم قند خون می شود. انتخاب ماکارونی گندم نسبت به ماکارونی آرد سفید تاثیر کمتری بر قند خون شما دارد. برخی از سبزیجات حاوی نشاسته می باشند باید بیماران دیابتی در برنامه‌ غذایی‌ این دسته از سبزیجات را محدود کنند. مانند نخود فرنگی، ذرت، سیب زمینی، کدو حلوایی، و کدو.
الکل
انجمن دیابت آمریکا مصرف الکل برای افرادی که مبتلا به بیماری دیابت نوع ۲ هستند و قند خون نرمالی ندارند را خطرناک اعلام کرده است.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *