بازیکنان فوتبال چه خوراکی هایی را باید مصرف کنند؟

مطلب را به اشتراک بگذارید

بازیکنان فوتبال چه خوراکی هایی را باید مصرف کنند ؟

اهمیت رژیم غذایی یک بازیکن فوتبال در مسیر موفقیت را نباید نادیده گرفت. فرانسوی ها پس از ورود به باشگاه ژاپنی Nagoya Grampus Eight در سال ۱۹۹۶، عادت های غذایی خود را تغییر دادند و همین روش ها در دیگر باشگاه های لیگ برتر به ثبت رسیده است. رژیم غذایی بازیکنان تیم آرسنال به طور میانگین از ماهی آب پز، پاستا و سبزیجات تشکیل شده است. اگر بازیکنی تغذیه سالمی نداشته باشد، قادر به انجام تمرینات سخت نخواهد بود و دچار ضعف و خستگی شدید می شود. در زیر به مواد مغذی مورد نیاز بازیکنان اشاره می کنیم:

کربوهیدرات های ساده: در نوشیدنی های بدون الکل، کیک و مربا یافت می شود.

کربوهیدرات های پیچیده: در برنج، پاستا، نان، سیب زمینی، میوه و غلاتی مثل کینوا وجود دارد.

چربی های غیر اشباع شده: در روغن زیتون، آجیل ها و ماهی سالمون یافت می شود.

پروتئین: در شیر، مرغ، تخم مرغ، ماست و ماهی وجود دارد.

ویتامین ها و مواد معدنی: در سبزیجات، میوه و لبنیات وجود دارد.

فیبر: در نخود فرنگی، لوبیا و سبوس جو دو سر یافت می شود.

آب: می توان آب مورد نیاز بدن را از طریق مواد غذایی مختلف و نوشیدنی های ورزشی فرموله شده تأمین کرد.

سبوس جو دوسر ارگانیک ۲۰۰ گرمی

بازیکنان فوتبال نیاز به انرژی دارند که به طور معمول این انرژی از طریق کربوهیدرات ها به دست می آید، که باید تقریباً ۷۰ درصد از رژیم غذایی یک بازیکن فوتبال را تشکیل دهد. کالری دریافتی از مصرف کربوهیدرات برای یک بازیکن، می بایست ۲۴۰۰-۳۰۰۰ کالری باشد، در حالی که بسیاری از بازیکنان این مقدار را دریافت نمی کنند به عبارتی، سطح گلیکوژن آنها زیر این پارامتر است. بازیکنانی که با سطح گلیکوژنی پایینی مسابقه را شروع می کنند، بعد از نیمه اول توان ادامه بازی را ندارند زیرا ماهیچه ها و عضلات  آن ها کربوهیدرات بسیار کمی را قبل از بازی دریافت کرده اند. از این رو بهتر است قبل از شروع بازی مواد غذایی حاوی کربوهیدرات پیچیده مانند کینوا را حتماً مصرف کنند.

کربوهیدرات های خوب و مناسب از طریق میان وعده ها در طول روز به دست می آیند. موز، میلک شیک، پودینگ برنج کم چرب، ماست، میوه و… میان وعده هایی با کربوهیدرات فراوان ولی با چربی بسیار کم هستند.

جو دوسر پرک درشت ارگانیک ۲۰۰ گرمی

یک رژیم غذایی و تغذیه خوب به این معنی است که ورزشکار قادر به ریکاوری سریع بعد از انجام بازی و صدمات وارد شده باشد.

دکتر تیم ویارئال هکتور اوسو (Hector Uso)، معتقد است بازیکنان به خصوص بازیکنان جوان، باید قبل و بعد از انجام بازی حتماً یک تغذیه ایده آل داشته باشند.

مصرف نوشیدنی برای بازیکنان:

بهتر است قبل، بعد و در حین انجام تمرینات ورزشی بازیکنان از مایعات استفاده کنند ولی باید از مصرف بیش از حد نوشیدنی اجتناب کنند زیرا دچار ورم و ناراحتی های معده می شوند. مصرف مقادیر کم مایعات ولی به صورت منظم یک امر کلیدی می باشد.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *