مزایای جو دو سر

مزایای جو دو سر OAB

مطلب را به اشتراک بگذارید

درباره مزایای جو دو سر در این مطلب توضیح می دهیم.

با ما همراه باشید.

مزایای جو دو سر

جو دو سر (Oat)، با نام علمی (Avena sativa)، غله ای است رژیمی با فیبر بالا. حاوی آنتی اکسیدان های قوی و ویتامین هایی اعم از B و E و املاح معدنی است. از مهم ترین مزایای جو دو سر، فاقد گلوتن می باشد.

مزایای جو دو سر

مناسب برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک:

بسته به میزان حساسیت افراد مبتلا به سلیاک (Celiac Disease)، به گلوتن موجود در انواع گندم و جو و سایر غلات، مصرف جو دو سر به دلیل نداشتن گلوتن، بهترین غله انتخابی برای این دسته از افراد است.

کاهش کلسترول خون:

 فیبر محلول به پایین آمدن سطح کلسترول خون کمک می کند. تحقیقات نشان می دهند که فیبرهای غذایی محلول موجود در جو دو سر و سبوس آن که از نوع بتا-گلوکان هستند، ۲۰ درصد از میزان کلسترول بد خون (LDL) را کاهش می دهند و سطح کلسترول خوب (HDL) را حداقل ۱۵ درصد افزایش می دهند.

مزایای-جو-دو-سر-OAB-2

از مهم ترین مزایای جو دو سر کاهش فشار خون است:

 مصرف جو دو سر فشار خون را کاهش می دهد و احتمال سکته های قلبی و مغزی را کاهش می دهد و در بهبود کارآیی قلب بسیار مفید است.

(کاهش کلسترول خون ـ تقویت خون و قلب ـ ضد گرفتگی رگ ها ـ ضد خون ریزی ـ ضد فشار خون.

تنظیم قند خون:

 مصرف این غله در حفظ تعادل قند و انسولین خون بسیار موثر است، زیرا هضم نشاسته را کند می کند و عوارض ناشی از افزایش گلوکز خون که پس از خوردن غذا در این بیماران ایجاد می شود را کاهش می دهد. به همین دلیل بهترین غله برای افراد مبتلا به دیابت نوع دو است.

خواص هورمونی:

افزایش میل جنسی ـ ضد انسداد پروستات ـ رفع اختلالات جنسی ـ تنظیم کننده قندخون ـ تنظیم کننده ترشح انسولین خون.

کاهش وزن:

مصرف جو دو سر نه تنها فیبرهای مورد نیاز روزانه را به بدنتان می رساند، بلکه در کاهش وزن شما نیز مؤثر است. از آنجا که این غله آب زیادی را به خود جذب می کند، مصرف کم آن باعث پر شدن معده و احساس سیری می شود در نتیجه اشتهای شما نیز تنظیم می شود.

مصرف جو دو سر به ویژه به عنوان صبحانه باعث احساس نشاط و آرامش در شما می گردد.

از مزایای جو دو سر درمان یبوست و جلوگیری از هموروئید است:

فیبر نامحلول این غله باعث بهبود کار دستگاه گوارش می شود، فعالیت روده ها را تقویت می کند و در درمان یبوست و جلوگیری از هموروئید بسیار مفید است.

(ملیّن ـ رفع یبوست ـ ضد ناراحتی دستگاه گوارش ـ ضداسهال شدید ـ ضد استسقاء ـ ضد بواسیر)

خرید-جو-دو-سر-پرک-OAB

جهت خرید و مشاهده قیمت جو دوسر پرک درجه یک OAB کلیک کنید.

خواص ریوی / تنفسی:

ضد عفونت مجاری تنفسی ـ ضد ورم حلق (فارنژیت) ـ ضد ورم حنجره (لارنژیت) ـ نرم کننده سینه ـ تسکین سرفه ـ ضد تنگی‌نفس.

مبارزه با سرطان:

از مزایای جو دو سر، خاصیت ضد سرطانی آن است که به دلیل وجود فیبر زیاد در این غله است. فیبرهای غذایی با سلول های سرطانی مقابله می کنند و از فعالیت آنها می کاهند. به بدن کمک می کنند تا با انواع سرطان به ویژه سرطان روده بزرگ مقابله کند.

تقویت سیستم دفاعی بدن:

فیبر بتا-گلوکان موجود در جو دو سر نه تنها از قلب شما محافظت می کند، بلکه سیستم دفاعی بدن شما را نیز تقویت می کند. همچنین، این غله با کمک به سلول های خاصی که اولین سلولهای دفاعی بدن هستند باعث می شود تا بافت های عفونی سریعتر شناسایی شوند و بهبود یابند.

از دیگر مزایای جو دو سر رفع مشکلات پوستی است:

انواع ویتامین ها، الیستاسین، ویتامین E، کلاژن و آهن موجود در این غله مانع پیری و چین و چروک پوست می گردند و از فعالیت رادیکال های آزاد جلوگیری می کنند و فرایند پیری را به تعویق می اندازند. ویتامین E موجود در این غله در التیام مشکلات پوستی مفید است و سبب شادابی و جوانی پوست می گردد.

پایه پمادهای پوستی سنتی ـ ضد تورم و تحریکات جلدی گرم ـ ضد التهابات پوستی ـ ضد خارش و اگزمای پوستی ـ ضدآکنه ـ ضد آفتاب سوختگی ـ پسوریازیس (مجاورت یولاف با پوست و خوردن آن).

سیلیکون موجود در جو دو سر،  برای سلامت استخوان و دندان ها اهمیت دارد. همچنین از غضروف ها، پوست، مو و ناخن ها حفاظت می کند. سیلیکون همچنین دریافت کلسیم مورد نیاز استخوان ها را در مراحل اولیه تشکیل آن ها و همچنین به جلوگیری از آلزایمر و پوکی استخوان کمک می کند. سیلیکون همچنین در درمان پوکی استخوان مؤثر است.

مقالات مرتبط

2 پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *