راهنمایی هایی برای زندگی سالم و عمری طولانی برای گروه خونی O

مطلب را به اشتراک بگذارید

نکات زیر از کتاب “زندگی مناسب بر اساس گروه خون” نوشته دکتر آدامو و ترجمه آلینا برخورداریان، برای ساختن یک زندگی سالم و داشتن عمری طولانی برای گروه خونی O انتخاب شده است. شما می توانید با تهیه این کتاب به مطالعه بیشتر در خصوص ساختن یک زندگی سالم و داشتن عمری طولانی بر اساس گروه خون بپردازید. 

۱- تغذیه مناسب برای کسب قدرت و رسیدن به تعادل

در کنار تغذیه صحیح برای افراد دارنده گروه خون O به راهنمایی های زیر جهت کنترل استرس توجه فرمایید :

• از مصرف کافئین و الکل اجتناب نمایید به ویژه هنگام وضعیت بحرانی و در هنگام استرس و عصبانیت. کافئین در این مواقع مضر است زیرا می تواند منجر به بالا رفتن آدرنالین و نور آدرنالین خونتان گردد. (که طبیعتاً در گروه خونی O بالا می باشد.) 
• اگر میل شدید به خوردن فراورده های گندم پیدا کردید به جای آن کمی پروتئین مصرف نمایید. این میل ناگهانی کم کم رفع می شود.

• از نخوردن و حذف وعده های غذایی به شدت اجتناب نمایید، به ویژه در مواقع بحرانی و در هنگام انجام ورزش های سنگین. گرسنگی و ضعف می تواند دلیل استرس بیشتر در این افراد باشد.

• اگر روزی بسیار پر مشغله در پیش دارید برای خود برنامه ریزی خوردن مناسب و وعده های میان غذایی یا تنقّلات سالم و مفید به همراه داشته باشید. بسیار سخت می توان غذاهای بدون فراورده های گندم را در فست فودها یافت.

۲- ورزش برای رسیدن به تعادل روحی

افراد دارنده ی گروه خون O می توانند بیشترین بهره را از انجام ورزش ها ببرند. این افراد در هنگام ورزش ترشحات شیمیایی بسیار مفیدی دارند که به کم شدن استرس در این گروه و داشتن جسم و ذهنی سالم کمک می نماید. در بین کلیه ی گروه های خونی، افراد دارنده گروه خون O برای سلامت و رسیدن به تعادل روحی هر چه بیشتر می بایست به ورزش و فعالیت های جسمی زیاد بپردازند. 

نکته : چگونه بیشترین بهره را از ورزش کردن ببریم.

• اگر زود خسته شده و بی حوصله می شوید، دو یا سه ورزش مختلف را در طول یک هفته انتخاب نموده و ورزش های گوناگونی را انجام دهید.

• جهت کسب نتیجه ای مطلوب تر ورزش ایروبیک را چهار بار در هفته هر بار به مدت ۴۵/۳۰ دقیقه انجام دهید. 

• همیشه توجه داشته باشید که بدن خود را قبل از انجام ورزش ایروبیک با انجام نرمش ها و ورزش های کششی گرم کنید.

• جهت بالا رفتن سلامت قلب و عروق ورزش خود را ادامه دهید تا ضربان قلبتان به میزان هفتاد درصد توان بدنیتان بالا رفته و به محض رسیدن به آن نقطه به مدت بیست تا سی دقیقه ورزش را ادامه دهید.

•    پس از اتمام هر بار ورزش ایروبیک، حداقل پنج دقیقه به ورزش های کششی و آرام بپردازید.

۳- سیگار کشیدن را ترک کنید.

بر همه آشکار است که کلیه ی افراد سیگاری با هر گروه خونی می بایست کشیدن سیگار را ترک کنند. اما افراد دارنده گروه خون O برای ترک سیگار به کمک بیشتری نیاز دارند  و بیشترین سختی را جهت ترک سیگار می کشند. این ناشی از نامنظّمی ترشح دوپامین در این افراد می باشد. سیگار کشیدن با ایجاد تغییر شیمیایی در بدن باعث ایجاد آرامش و لذّت در فرد می گردد. گروه های خونی  O در مواقع بحرانی و استرس به رفتارهای بدی که باعث ارضای روحیشان باشد روی می آورند. با پایین آمدن استرس و دوری جستن از آن به کمک ورزش هر چه بهتر و راحت ترمی توانید این عادت ناسالم را ترک نمایید. در زیر چند پیشنهاد مفید برای افراد دارنده گروه خون O را خواهید یافت :

• در دفتر یادداشت وقایع روزانه خود، عوامل موفّقیت جهت ترک سیگار را یادداشت نمایید و همچنین پس از سپری کردن یک روز با موفقیت، احساسات خود از رسیدن به مزیت نکشیدن سیگار را ثبت نمایید.

• در هنگام میل زیاد به کشیدن سیگار به ورزش بپردازید.
• از موقعیت هایی که معمولاً باعث کشیدن سیگار می شود دوری کنید. مخصوصاً از موقعیت هایی که باعث عصبانیت، بی حوصلگی و افسردگی می شوند.

• اگر شما عادت به کشیدن سیگار پس از غذا خوردن دارید می توانید بعد از میل غذا، سریعاً از سر میز برخواسته و دندانهایتان را مسواک بزنید.

• اگر میل شدید به کشیدن سیگار دارید این سری از ورزش های تنفّسی را انجام دهید: 

۱- به آرامی از طریق بینی نفس را فرو دهید.

۲- به آرامی از طریق دهان نفس را بیرون دهید.

۳- این عمل را چهار بار تکرار کنید.

• اگر خود را در این امر موفّق یافتید جوایز و پاداش هایی برای خود را در نظر بگیرید.

• با پزشک خود در مورد اینکه آیا می توانید از محصولات ترک سیگار استفاده نماید، مشورت کنید، داروهایی همچون چسب های ترک سیگار (هابیترول) و قرص های ترک سیگار (زایبان) می توانند در این امر شما را یاری دهند.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *