اسفناج و خواص آن

مطلب را به اشتراک بگذارید

اسفناج و خواص آن

سبزیجات دارای ماده مغذی گیاهی هستند . یکی از فوائد اسفناج، وجود مقدار زیادی ماده مغذی گیاهی است که این ماده مغذی دارای خواص ضد التهابی، ضد سرطانی و کاهنده فشار خون بوده و تاثیرات مثبت دیگری را داراست.
اسفناج منبع غنی ازآنتی اکسیدان ها، محافظ استخوان ها، تامین کننده سلامت قلب و بهبود دهنده سیستم گوارشی است.

اسفناج دارای ویتامین C، ویتامین E، بتا کاروتن، ویتامین K، کلسیم، منیزیم، روی، منگنز، سلنیوم، فولات، پتاسیم ، ویتامین B6، ویتامین A، آهن، مس، نیاسین (اسید نیکوتینیک)، اسیدهای چرب امگا ۳ و فیبر است.

یک فنجان اسفناج خام ، فقط حاوی ۷ کالری است، در حالیکه یک فنجان اسفناج پخته شده حاوی ۴۰ کالری، ۷ گرم کربوهیدرات، ۴ گرم فیبر و ۵ گرم پروتئین است. مواد مغذی موجود دراسفناج از سبزیجاتی که دارای برگ سبزروشنتری هستند بیشتراست واضافه کردن اسفناج به یک وعده غذائی، بسیار مفید خواهد بود.
اسفناج تازه با برگهای سبز پررنگ را انتخاب کنید، توجه کنید که برگهای آن زرد، پژمرده و لزج نباشند. بهترین زمان برای خرید اسفناج از ماه مارس تا ماه اکتبر است.

اسفناج تازه را قبل از مصرف بشوئید. اگر قصد نگهداری آن را دارید، پس از خرید، به صورت خشک داخل یک ظرف در بسته محکم تا ۵ روز می توان نگهداری کرد.

اسفناج غنی از اکسالات است. اکسالات ماده ای است که در گیاهان و گوشت حیوانات یافت می شود. غلظت بالای اکسالات باعث کریستالایز میشود. اگر شما سابقه مشکلات کلیوی و کیسه صفرا دارید باید مقدار مصرف اسفناج را محدود کنید. اکسالات همچنین میتواند با جذب کلسیم و جذب آهن تداخل داشته باشد. بنابراین بهتر است اسفناج را پخته میل کنید تا کل کلسیم آن جذب شود.

اسفناج همچنین به طور طبیعی دارای ماده ای به نام پورین (purine) است. انباشتگی پورین در بدن منجر به انباشتگی اسید اوریک میشود. در برخی افراد ، این اتفاق منجر به بیماری نقرس
می شود. اگر شما مستعد نقرس هستید، باید مقدار مصرف اسفناج را محدود کنید.

اسفناج دارای مقادیر زیادی لوتئین است، که با ویتامین A در ارتباط است .اسفناج همچنین دارای آهن، ویتامین K و فولات است و حاوی مقدار کمی کالری است. اسفناج برای چشمان شما مفید است. بدن شما به منظور حمل اکسیژن از ششها به سلول های بدن شما به آهن نیاز دارد.

ویتامین k برای لخته شدن طبیعی خون لازم است. لوتئین، آنتی اکسیدانی است که باعث جلوگیری یا کاهش گرفتگی رگها میشود که خود خطری جدی برای ابتلا به بیماری قلبی عروقی است.

شما می توانید از برگهای اسفناج خام به جای کاهو در سالادها و ساندویچ ها نیز استفاده کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *