گوارش و کینوا

سیستم گوارش و کینوا OAB

مطلب را به اشتراک بگذارید

درباره کینوا و گوارش توضیحاتی ارائه می کنیم.

با ما همراه باشید.

گوارش و کینوا

کینوا را می توانید همانند برنج بپزید و مصرف کنید. در واقع یک دانه است و هضم و گوارش آن بسیار آسان انجام می شود و حاوی مواد مغذی بسیاری است، مثلا فیبر و ویتامین های گروه B.

کینوا به طور طبیعی فاقد گلوتن است که همین باعث می شود که دارای پروتئین و فیبر بالایی باشد و هضم آن برای همه افراد به ویژه زنان باردار راحت باشد.

درد معده یکی از معمول ترین علائم است که در اثر هضم و گوارش دشوار برخی از دانه ها ایجاد می شود. هضم کینوا برخلاف سایر غلات مانند گندم آسان است.

گوارش و کینوا OAB

ورم معده:

یکی از عوامل مهم در بروز ورم معده حجم غذایی است که مصرف می کنیم. سعی کنید از وعده های غذایی کوچکتر استفاده کنید و از خوردن غذاهای سرخ کردنی، چرب و تند اجتناب کنید. بسیاری از غذاها باعث نفخ شکم و ورم معده میشوند، گندم یکی از این نوع غلات است، به گونه ای که به سختی هضم می شود و باعث بروز بسیاری از مشکلات گوارشی بویژه در افراد مسن می گردد. پس میتوان کینوا را جایگزین گندم کرد چون براحتی قابل هضم است و گلوتن ندارد.

تأثیر مصرف کینوا بر ورم معده و گوارش:

کینوا دارای چربی و کربوهیدرات کم است. کینوا می تواند جایگزین برنج سفید و پاستا شود. از آنجایی که کینوا دارای فیبر بالا و بدون گلوتن است می تواند جایگزین گوشتهای چرب که باعث التهاب معده می شوند باشد. سایر غلات مثل جو و چاودار (گیاهی از خانواده گندمیان) نیز مستثنی نیستند و باعث بروز التهابات می شوند. کینوا را می توانید در تهیه صبحانه، سوپ، سالاد و تنقلات و در همه وعده های غذایی استفاده کنید.

در حالی که کینوا علایم ورم معده را کنترل می کند، طریقه پخت شما نیز اهمیت دارد. کسانی که از ورم معده رنج می برند باید از مصرف سرکه، ادویه جات، گوجه فرنگی و غذاهای چرب و انواع نوشابه های گازدار دوری کنند. از این رو مصرف کینوا یکی از روشهای مؤثر در تسکین دردهای گوارشی و بهبود ورم معده است.

کینوا، مناسب برای اختلالات گوارشی:

سیستم گوارش بدن بسیار پیچیده است و ما می توانیم با رژیم های غذایی مختلف سبب ایجاد اختلالات گوارشی، استرس یا بیماری شویم.

کینوا می تواند به هضم و گوارش کمک کند چرا که منبعی از فیبر های محلول و نامحلول است. می تواند مانند سبزیجات عمل کند، به این معنی که دارای هضم آسان با حفظ آب در روده بزرگ است و از یبوست دوران بارداری جلوگیری می کند. به حرکات منظم روده و هم چنین به کنترل وزن کمک می کند که پس از زایمان، این مسأله، امری است ضروری برای بانوان.

آیا کینوا برای التهاب دیورتیکول و خونریزی روده بزرگ مفید است؟

بیماری دیورتیکولی یک اختلال مزمن دستگاه گوارش با دو مرحله مجزا است. فاز مزمن این اختلال، باعث می شود تا کیست های کوچک به سمت نقاط ضعیف در پوشش داخلی روده بزرگ یا کولون قرار بگیرند. دیورتیکولیت، فاز حاد این بیماری، هنگامی رخ می دهد که این کیست ها ملتهب یا آلوده می شوند.

بر اساس نظریۀ موسسۀ ملی دیابت و بیماری های گوارشی و کلیوی، اکثر متخصصان پزشکی معتقدند که رژیم غذایی حاوی فیبر کم، باعث ایجاد دیورتیکولوز می شود. بیماران مبتلا به بیماری دیورتیکولول را برای رعایت رژیم غذایی با فیبر بالا در دوران مزمن بیماری خود تشویق می کنند. با این وجود، هنگامی که در اثر این بیماری درد شکمی، تب، حالت تهوع، لرز و استفراغ ایجاد می شود، به طور ناخودآگاه به یک رژیم غذایی حاوی مایعات روی می آورید. پس از دو الی سه روز مصرف مایعات، می توانید به تدریج غذاهای کم فیبر را به رژیم غذایی خود اضافه کنید و پس ازکاهش علائم، فیبر بیشتری مصرف کنید. پس با مصرف کینوا با فیبر بالا می توایند کمبود فیبر را جبران کنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *