چند راز لاغری و کاهش وزن

مطلب را به اشتراک بگذارید

۱- مواد غذایی حاوی گردو کمک می کند تا هم طعم خوبی را تجربه کنید و هم مدت زمان بیشتری سیر بمانید.

۲- از مغزها غافل نشوید.همیشه روزانه یک مشت آجیل بدون نمک مصرف کنید تا سیر بمانید.اگر آنها را در آب خیس کنید،طعم و بافتی متفاوت پیدا می کنند.توجه داشته باشید که کلیه آجیل ها را بر اساس گروه خونتان انتخاب کنید.
۳- استرس مزمن را با روش های مختلف تن آرامی کاهش دهید.با این روش ،اشتهای کاذب خود را از بین می بریدو دچار پرخوری عصبی نمی شوید.
۴- احتمالا شما هم بیشتر غذاهای خود را با روش سرخ کردن حاضر می کنید؛ در حالیکه روش های طبخ سالم تری هم وجود دارند که شامل کباب کردن،بخارپز کردن ،پختن و جوشاندن هستند.در صورت سرخ کردن بهترین روغن برای لاغری روغن زیتون می باشد.
۵- گرسنگی را با تشنگی اشتباه نگیرید.وقتی احساس گرسنگی کردید،یک لیوان آب بنوشید تا اگر دچار اشتهای کاذب شده اید،این مشکل رفع شود.
۶- وقتی در رستوران غذا میخورید،چند دقیقه قبل از غذای اصلی و انتخاب آن ،دسر سالم سبزیجات یا اسنک سالاد بخورید تا اشتهایتان کم شود و غذای اصلی کمتری سفارش دهید.
۷- وعده ی ناهار را با کمی فلفل قرمز بخورید.خوردن فلفل قرمز تند همراه غذا در ساعات اولیه روز باعث می شود در ادامه روز اشتهای کمتری داشته باشید.
۸- سرعت غذا خوردن خود را کم کنید و حین صرف غذا با افراد خانواده آرام صحبت کنید تا بدن در فرصت کافی،دستور سیر شدن را به مغز صادر کند.
۹- مصرف ماهی آزاد یکی از عادت های سالم غذایی است.اگر به نظرتان طبخ ماهی کار دشواری است،می توانید از نوع کنسروی و سالم استفاده کنید.
۱۰- با مصرف فلفل تند یا چای سبز طی روز به بهبود وضعیت متابولیسم بدن تان کمک کنید.
۱۱- به اندازه کافی بخوابید .کم خوابی یا پر خوابی عاملی برای به هم خوردن تعادل  و میزان هورمون های هوشیار کننده ی مغز برای احساس سیری یا گرسنگی بدن انجم دهید.
۱۲- وقتی احساس کردید اشتهای تان زیاد شده است ،با مصرف کمی نوشیدنی بدون کافئین کمک بزرگی به خود می کنید تا کالری کمتری وارد بدنتان شود.
۱۳- استفاده از سس سیب بسیار موثر و خوب است.
۱۴- از هر فرصتی برای داشتن تحرک به هر شکلی، حتی در محدوده ی کوچک استفاده کنید.تحقیقات نشان می دهد افرادی که فعالیت و تحرک فیزیکی بیشتری دارند، لاغرترند.
۱۵- برای دسر سالم تر می توانید،موز یا هندوانه، خربزه و سایر میوه های صیفی مشابه را همراه با کمی دارچین مصرف کنید.
۱۶- هرگز هنگام تماشای تلویزیون،فیلم دیدن یا در سینما و کنسرت چیزی نخورید.با این کار تنها مقداری کالری اضافه  را وارد بدن تان خواهید کرد.توجه داشته باشید که میوه های خود را متناسب با گروه خونتان انتخاب کنید.
۱۷- به جای مایونز و سایر سس های چرب،از ماست یا سس های خانگی کم چرب و تهیه شده از روغن زیتون و لیمو ترش تاره استفاده کنید.
۱۸- هیچ نوشیدنی ای در جهان جایگزین آب نخواهد شد.با تغییر نوشیدنی هایی که همراه غذای تان میل می کنید به آب ،مقداری قابل توجهی وزن کم می کنید.
۱۹- مصرف سویا را از یاد نبرید.
۲۰- افرادی که صبحانه می خورند،در برنامه های کاهش و کنترل وزن خود موفق ترند.بهترین صبحانه جهت کاهش وزن صبحانه های تهیه شده از جو دو سر پرک است.
۲۱- به جای کره و خامه سراغ کره بادام زمینی بروید.
۲۲- اسیدهای چرب امگا ۳ در ماهی آزاد باعث می شوند بدن کالری بیشتری بسوزاند؛به خصوص اگر طی روز ورزش هم بکنید.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *