علائم آرتروز در انگشتان دست

مطلب را به اشتراک بگذارید

درد انگشتان، خشکی و گرمی مفاصل برخی از علائم رایج آرتروز انگشتان دست به شمار می‌روند.

آرتروز بیماریی است که باعث تورم مفاصل می‌شود. پس از حمله‌ی آرتروز به مفاصل، اولین علائم آن در انگشتان دست مشاهده می‌شود. التهاب، گرمی و قرمزی اطراف مفاصل از علائم شایع آرتروز می‌باشند. استئو آرتریت و آرتریت روماتوئید دو نمونه از آرتروزهای رایج هستند که انگشتان دست را تحت تأثیر قرار می‌دهند. آرتروز انگشتان دست معمولاً مفاصل واقع در نوک و بندهای انگشت وسط را درگیر می‌کند.

علائم استئو آرتریت:
علائم آرتروز را می‌توان در مفاصل انگشتان دست به وضوح مشاهده کرد زیرا این قسمت‌های بدن به بدترین شکل آسیب می‌بینند. خشکی انگشت رایح‌ترین علامت استئو آرتریت به شمار می‌رود. که با درد و تورم همراه است. در استئو آرتریت خم کردن انگشتان به سختی صورت می‌گیرد. به علت تورم، مفاصل به درستی کار نمی‌کنند بنا بر این حرکت انگشتان دست را محدود می‌‌کنند. ممکن است فرد درد مداومی را در پایه‌ی انگشت شست خود تجربه کند که نشانه‌ای از استئو آرتریت مفصل پایه است. گاهی، ممکن است مفصل انگشت شست متورم گردد.

در برخی موارد، استئوآرتریت انگشتان دست باعث ایجاد توده یا گره در اطراف بند انگشتان می‌‌شود. در نتیجه، بندهای انگشتان خشک، متورم و بزرگ می‌شوند. افراد مبتلا به آرتریت انگشتان دست، اغلب متوجه می‌شوند که قدرت گرفتن دست آنها به طور قابل توجهی کاهش یافته است. آنها قادر نیستند اشیا را محکم در دست بگیرند. باز کردن شیشه یا چرخاندن کلید برای آنها کار چندان ساده‌ای نیست. از دست دادن قدرت علامت هشدار دهنده‌ی استئوآرتریت انگشتان است. مفصل مچ نیز تحت تأثیر قرار می‌گیرد و مانع حرکت دست‌ها می‌شود.

علائم آرتریت روماتوئید:
در ابتدا، آرتریت روماتوئید (که یک اختلال خود ایمنی است) مفاصل انگشت وسط را تحت تأثیر قرار می‌دهد ولی به مرور زمان بیماری پیش رفت کرده و در سایر انگشتان دست گسترش می‌یابد. خشکی در هنگام صبح یکی از رایج‌ترین شکایات در بیماران مبتلا به آرتریت روماتوئید است. بنا بر این پس از بیدار شدن از خواب، خشکی مفاصل اولین چیزی است که آنها متوجه می‌شوند. این علامت معمولاً در حدود یک ساعت طول می‌کشد، و شروع برنامه‌های روزانه را با مشکل مواجه می‌کند. با توجه به سفتی مفاصل، صاف کردن انگشتان دست برای فرد غیر ممکن می‌شود. این بیماری، مفاصل یک سان را در هر دو دست در گیر می‌کند. گز گز کردن و بی حسی انگشتان دست نیز می‌تواند روی دهد.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *