رابطه بین زنجبیل و لاغری

مطلب را به اشتراک بگذارید

رابطه بین زنجبیل و لاغری

یکی از فواید اصلی زنجبیل کاهش وزن و از بین بردن چربی های دور شکم است. طبق مطالعات انجام شده مجله دانش غذا و کشاورزی توانستند تاثیر زنجبیل در درمان چاقی را نشان دهند. طبق مطالعات این پژوهشگران دسته ای از موش ها که به اضافه وزن مبتلا بودند مورد آزمایش قرار گرفتند. به مدت ۳۰ روز مکملی که در آن زنجبیل یافت می شود را مصرف کردند و توانستند پس از مدت ذکر شده وزنشان را کاهش بدهند.زنجبیل علاوه بر روند کاهش وزن خاصیت گرمازایی هم دارد. غذاهای گرمازا با افزایش دمای بدن به افزایش کالری سوزی نیز کمک می کنند.

قابل ذکر است بدانید که مصرف زنجبیل نمی تواند به سرعت باعث کاهش وزنتان شود. به یاد داشته باشید که برای داشتن نتایج بهتر علاوه بر مصرف زنجبیل،ورزش و داشتن تغذیه سالم را از یاد نبرید.

تحقیقات دانشمندان نشان داده است که مصرف زنجبیل در پایین آمدن سطح کلسترول بدن به ویژه سطح کلسترول کبد و خون بسیار موثر بوده، نه تنها مانع از جذب کلسترول می‌شود بلکه این کلسترول ها را به اسیدهای صفراوی تبدیل و علاوه بر آن به دفع اسیدهای صفراوی نیز کمک می‌کند. 

زنجبیل ارگانیک ۲۰۰ گرمی 

غذاهای آماده، شیرینی جات، برنج و هر نوع ماده غذایی که جزو کربوهیدرات ساده باشد را باید از برنامه غذایی خود حذف یا به ندرت کاهش دهید و به جای آن از کربوهیدرات پیچیده از جمله کینوا و جو دوسر استفاده کنید. داشتن ورزش ملایم و پیاده روی تاثیرات چشمگیری در سلامتی و تناسب اندام تان خواهد داشت.

زنجبیل علاوه بر کاهش وزن، به درمان التهاب،کاهش حالت تهوع و پیشگیری از سرطان نیز کمک شایانی می کند.با درست کردن چای زنجبیل می توانید بدن خود را سم زدایی کنید. کمی پودر زنجبیل را در چای خود ریخته و بنوشید. زنجبیل به هضم بهتر مواد غذایی کمک شایانی می کند.همچنین ویتامین ها و مواد مغذی را جذب و مواد زائد را از بدن دفع می کند.

همچنین زنجبیل ادویه مناسبی برای لاغری است.می توانید به عنوان طعم دهنده در غذاهایتان استفاده کنید و سلامت بدن خود را تضمین کنید. خوشبختانه طعم زنجبیل طعمی بسیار دلپذیر است و نیازی نیست طعم آن را در غذایتان پنهان کنید.

خانم‌های باردار باید در مصرف زنجبیل احتیاط کنند و بهتر است قبل از مصرف با پزشک خود مشورت کنند. خانم‌های شیرده بدون نظر پزشک نباید از این گیاه یا پودر آن استفاده کنند. توجه داشته باشید که زنجبیل خاصیت ضد انعقاد خون دارد و می‌تواند مانع از انعقاد کامل خون شود.زنان باردار قبل از مصرف زنجبیل حتماً با پزشکتان مشورت کنید.

عضو اینستاگرام ما شوید (oab_food) و اخبار تحقیقات پزشکی روز جهان را دریافت کنید.

مقالات مرتبط

رایس کیک سیاه دانه1

رایس کیک سیاه دانه

تاریخچه:
منشا اصلی رایس کیک به کشور ژاپن بر میگردد، که این محصول در بین مردم این کشور بسیار محبوب می باشد.
رایس کیک امروزی را چه کسی اختراع کرد؟
در اوایل قرن بیستم “آلکساندر پیرس آندرسون” گیاه شناس مشهور آمریکایی توانست برای نخستین بار، با روشی جدید برنج را به شکل رایس کیک های امروزی در آورد و پس از آن امتیاز آن را در اختیار شرکت های بزرگ تجاری قرار داد.

ادامه مطلب »

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *