خواص گریپ فروت

مطلب را به اشتراک بگذارید

خواص گریپ فروت

گریپ فروت به علت اینکه دارای کالری کمی است نوشابه بسیار خوبی برای آنهایی است که می خواهند وزن کم کنند و لاغر شوند. گریپ فروت نسبت به پرتقال قند کمتری دارد. گریپ فروت تمیز کننده بدن از سموم است و آنها را سریعا دفع می نماید.
گریپ فروت داروی خواب است. اگر می خواهید خواب خوش و سنگین داشته باشید یک گریپ فروت و یا آب آن را گرفته و قبل از رفتن به رختخواب آن را میل نمایید. گریپ فروت ضد سرماخوردگی است و تب را پایین می آورد .
گریپ فروت به علت ترش بودن ترشح اسید معده را بیشتر می کند پس باید آن را قبل از غذا مصرف کرد تا اشتها را تحریک کرده و غذا هضم گردد. آنهایی که کلیه و مثانه و کیسه صفرایشان سنگ تولید می کند، حتما باید گریپ فروت بخورند زیرا گریپ فروت از درست شدن سنگ جلوگیری می کند.
خوردن دو عدد گریپ فروت در روز احتمال حمله قلبی را به نحو بارزی کاهش می دهد، بنابراین کسانی که در خانواده شان سابقه قبلی و بیماریهای قلبی وجود دارد حتما باید از گریپ فروت استفاده کنند.
هسته گریپ فروت نیز خواص دارویی بسیاری دارد زیرا میکروب کش و ضد قارچ است و عصاره آن بصورت قرص و کپسول در برخی فروشگاههای گیاهان دارویی و یا داروخانه ها موجود است.
باید توجه داشت که گریپ فروت را نباید به همراه بعضی از داروها مصرف کرد زیرا اثر آنها را چند برابر می کند. مثلا کسی که داروی فشارخون و یا داروهایی مانند استاتینها و وارفارین مصرف می کند، اگر آن را با گریپ فروت بخورد اثر دارو زیادتر می شود و شخص فشار خونش بشدت پایین می آید و خطرناک است.
توجه : مصرف گریپ فروت برای دارندگان گروه خون O و AB بی اثر و برای دارندگان گروه خون A و B سودمند است.

مقالات مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *